آیا آغاز موج سرما رکود دوره‌ای را در بازار آهن رقم می‌زند؟ + قیمت میلگرد ظفر بناب 8 آبان 1401

در سال‌های گذشته رکود دوره‌ای در بازار آهن و فولاد و افت قیمت میلگرد ظفر بناب و سایر محصولات آهنی با آغاز فصل سرما اتفاق افتاده که دلیل عمده آن کاهش فعالیت‌های عمرانی است. برخلاف باور عموم، سازندگان فصل پاییز را جزو بهترین زمان‌های ساخت‌وساز معروفی می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انقباض پایه‌های فلزی و کاهش کیفیت بتن‌ریزی در شرایط آب و هوای سرد یکی از باورهای عمومی است که اغلب فرایندهای ساختمان‌سازی را تعطیل می‌کند. مهندسان سازه معتقد هستند که انبساط و انقباض قالب‌های فلزی تحت تاثیر تغییرات دمایی شدید انجام می‌شود، در حالی که آب‌وهوا در نقاط مختلف ایران به طور تدریجی تغییر می‌کند و تاثیر چندانی بر تولیدات آهنی و فولادی مورد استفاده در ساختمان‌سازی ندارد. به خصوص اگر از محصولات فولادی باکیفیت و تولید داخل استفاده شود.

از سوی دیگر، قیمت مصالح ساختمانی معمولا در نیمه دوم سال به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین اجرای پروژه‌های ساختمانی در این ایام می‌تواند از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

با این همه، طبق گزارش‌های منتشر شده از مرکز آمار کشور، میزان ساخت و ساز در نیمه اول امسال در مقایسه با سال گذشته افت محسوسی داشته است. محمدصادق چیت‌ساز؛ عضو هیئت مدیره صنف فروشندگان فولاد رکود این بخش را‌ از مهر تا بهمن ماه به ویژه در قسمت‌ نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

صادرات میلگرد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر نوین گستر بناب نزدیک به 15 سال است در چرخه تولیدات آهن فعالیت دارد. این مجتمع با تولید ۳۰۰ هزار تن میلگرد علاوه بر تامین نیاز شمالغرب کشور به کشورهای ارمنستان، گرجستان، ترکیه و شمال کشور عراق صادرات می‌کند.

میلگردهای ظفر بناب به شکل شاخه آجدار و بر اساس دو آنالیز A2 و A3 تولید و روانه بازار می‌شود. در ادامه به قیمت میلگرد ظفر بناب در اندازه‌های مختلف و نرخ دیگر آهن‌آلات اشاره شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز