هر آنچه باید درباره نرم افزار حسابداری فروشگاهی بدانید

نرم افزار حسابداری فروشگاهی-کاماپرس

حجم بالای مشتریان و افزایش رفت و آمد روزانه آن‌ها به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها سبب افزایش حجم تراکنش‌ها شده است؛ در چنین شرایطی پیشرفت تکنولوژی و جایگزینی نرم افزارهای دقیق و معتبر با حافظه انسانی به کمک فروشندگان و صاحبان مغازه‌ها آمده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از حسابداری معین، امروزه محاسبات مالی فروشگاه‌ها بدون خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی ممکن نخواهد بود. چرا که مدیریت بهتر در بخش‌های مختلف یک فروشگاه تا حد زیادی مستلزم استفاده از این نرم افزار است است. ضمن این‌که با توجه قوانین کشور، استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی از الزامات راه‌اندازی کسب و کار در برخی از اصناف است.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی به عنوان عضوی از سیستم‌های مدیریت فروش، بهترین روش برای محاسبه حجم تراکنش‌ها و امور مالی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ است. این سیستم‌ها معمولا به پیگیری و بررسی تمامی موارد مرتبط با فروش کالاها می‌پردازند.

خدمات نرم افزار حسابداری فروشگاهی شامل مدیریت فاکتورهای خرید و فروش، پیش فاکتورها، فاکتورهای برگشتی، چک‌های دریافتی، چک‌های پرداختی، سود و زیان، انبار و انبارگردانی، حساب‌های بانکی، پرینت و چاپ‌های متنوع، سال مالی، ویزیتورها، ارتباط با مشتریان، اقساط، چاپ چک، مدیریت کاربران و ارائه انواع گزارش‌ها به فروشنده است.

ضرورت استفاده از این نرم افزار تا حدی است که راه‌اندازی کسب و کار در برخی از اصناف مانند سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، تالار پذیرایی، رستوران‌ها، داروخانه‌ها و غیره منوط به استفاده از صندوق‌ فروش یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی شده است.

راز آسمان پایتخت

نرم افزار حسابداری فروشگاهی-کاماپرس

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی به عنوان یک عضو ضروری برای مدیریت هرچه بهتر حساب‌های مالی، دارای مزایای بسیاری برای صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک است. به برخی از این مزایا در ادامه اشاره شده است.

صرفه‌جویی در زمان

یکی از نکات مهم برای جلب رضایت مشتریان، به ویژه در فروشگاه‌های بزرگ که روزانه دارای مشتریان بسیاری هستند، انجام سریع تراکنش و محاسبه مبلغ است. با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، محاسبه مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین خطا صورت می‌گیرد؛ بدون این‌که نیاز باشد خریدار دقایق طولانی در صف مشتریان منتظر بماند.

افزایش دقت و کاهش خطای محاسباتی

مدیریت حساب و کتاب‌ها به شیوه سنتی و با ماشین حساب و حافظه انسانی، به ویژه در فروشگاه‌های شلوغ که احتمال پرت شدن حواس فروشنده یا صندوق‌دار وجود دارد، با ضریب خطای بالایی همراه است. این در حالی است که با وارد کردن اطلاعات اولیه به نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، این نرم افزار به شکل خودکار و با کمک هوش مصنوعی، با کمترین میزان خطا به پردازش اطلاعات و محاسبه امور می‌پردازد.

دریافت انواع گزارش‌های مالی در هر زمان

نرم افزار حسابداری مالی با ذخیره‌سازی اطلاعات دریافتی و پردازش شده، در هر زمان از ماه یا سال که فروشنده بخواهد، انواع گزارش‌های مالی را ارائه می‌دهد. دریافت این گزارش‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اتخاذ تصمیم درباره مدیریت بهتر فروشگاه است. از جمله گزارش‌های این نرم افزار می‌توان به گزارش سود و زیان، حساب اشخاص، فروش روزانه و ماهانه، پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین کالا، گزارش فروش بر اساس انبار و خدمات، گزارش بدهی، بستانکاری، نقدینگی، اسناد دریافتی و پرداختی و سرمایه خالص و گزارش موجودی اشاره کرد.

در خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به ضرورت تهیه نرم افزار حسابداری فروشگاهی در هر مغازه و فروشگاهی، توجه به برخی نکات و حصول اطمینان از تجهیز نرم افزار به تعدادی از قابلیت‌ها و امکانات ضروری به نظر می‌رسد. این نکات در ادامه بررسی شده است.

قابلیت استفاده آسان برای کاربران

اولین نکته برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، قابلیت استفاده آسان و بدون دردسر آن برای کارکنان فروشگاه است. رابط کاربری نرم افزار خریداری شده باید به شکلی باشد که تمامی پرسنل فروشگاه‌ها با حداقلی از دانش کامپیوتری، بتوانند به سادگی کار کردن با آن را یاد بگیرند.

قابلیت ارائه گزارش‌های متنوع

با توجه به آن‌چه گفتیم، یکی از مهم‌ترین مزایای این نرم افزار، قابلیت ارائه گزارش‌ است؛ بنابراین در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که نرم افزار حسابداری مورد نظر شما، طیف گسترده‌ای از گزارشات را ارائه دهد.

قابلیت دسته‌بندی محصولات

قابلیت دسته‌بندی محصولات متنوع یک فروشگاه به ویژه در فروشگاه‌های بزرگ، بسیار کاربردی و دارای اهمیت است. از این رو برای ثبت و فروش آسان و بدون مشکل محصولات در صندوق فروش، توجه به دارا بودن قابلیت دسته‌بندی محصولات در نرم افزار مورد نظر ضروری است. این قابلیت سبب افزایش دقت محاسبه و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

قابلیت اتصال به انبار

یکی از قابلیت‌های مهم نرم افزار حسابداری فروشگاهی که باید به آن توجه کنید، قابلیت اتصال نرم افزار به به انبار است. با وجود چنین قابلیتی، به راحتی می‌توانید از میزان کسری از انبار و موجودی محصولات آن مطلع شوید.

دیگر نکاتی که در هنگام خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید مد نظر داشته باشید شامل قابلیت مدیریت حساب‌های بانکی، مدیریت و ایجاد سال مالی و همچنین در صورت طراحی سایت برای فروشگاه، قابلیت اتصال آن به سایت است.

انتهای پیام

مرتبط با : حسابداری معین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز