آلرژی چشمی چیست و چگونه می‌توان عوارض آن را کاهش داد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

بر اساس آمار منتشر شده، از هر 2 ایرانی یک نفر به آلرژی مبتلا است و از عوارض آن رنج می‌برد. به دلیل صنعتی شدن شهرها و افزایش آلودگی هوا، این آمار همچنان رو به افزایش است. در این میان آلرژی چشمی نیز آمار بالایی را در بین انواع آلرژی‌ها به خود اختصاص داده است و مصرف داروهای مربوط به آن هر ساله رو به افزایش است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی اینکه آلرژی چشمی چیست پرداخته و به ارائه نکاتی در زمینه کاهش عوارض ناشی از آلرژی چشمی اشاره کرده است.

آلرژی چشمی چیست؟

آلرژی چشمی یکی از روش‌های مقابله بدن با مواد محرک است که به چشم وارد می‌شود. در واقع چشم به کمک این روش تلاش می‌کند تا خود را از این مواد محرک و حساسیت‌زا رها کند. این مواد می‌تواند انواع نورها، گرده‌ها، گرد و غبار، دود و یا هر چیز مضر و غیرمضر دیگر باشد. در حالت کلی پاسخ به سوال آلرژی چشمی چیست، به طور خلاصه، خارش، قرمزی و ریزش اشک است که چشم از این ابزار برای دوری از مواد آلرژی‌زا استفاده می‌کند.

آلرژی چشمی به خودی خود یک بیماری نیست اما در بسیاری از اوقات باعث بروز مشکلات برای شخص می‌شود و بهتر است با مراجعه به پزشک نسبت به رفع آلرژی و کاهش عوارض آن اقدام شود.

یکی از راه های کاهش آلرژی چشم استفاده از عینک طبی مردانه و زنانه می باشد که معمولا افراد زمان بروز این قبیل حساسیت به جای لنز از آن بهره می گیرند.

راز آسمان پایتخت

آلرژی چشمی

انواع آلرژی چشمی چیست؟

پس از پاسخ به سوال آلرژی چشمی چیست، باید انواع آلرژی چشمی را نیز بشناسیم.

  1. شایع‌ترین نوع آلرژی چشمی، آلرژی فصلی یا آلرژی بهاری است که معمولا در زمان گرده افشانی گیاهان روی می‌دهد. به طور معمول بالای 75 درصد مردم این نوع از آلرژی را تجربه کرده‌اند و مردان بیشتر از زنان در معرض این حساسیت چشمی هستند.
  2. برخی از آلرژی‌های چشمی به موادی چون گرد و غبار، دود، کلر استخر، مواد آرایشی، عطر، آلودگی هوا و برخی از داروها مرتبط هستند و این نوع از حسیاسیت‌ها جزو آلرژی‌های دائمی می باشند. معمولا هر کدام از این موارد ممکن است در افراد معدودی شیوع داشته باشد. در واقع میزان این نوع از آلرژی‌های دائمی به مراتب کمتر از آلرژی‌های فصلی است.
  3. گروهی دیگر از آلرژی‌های چشمی ممکن است در سالمندان رخ داده و برخی دیگر نیز در اثر استفاده از لنزها ایجاد شود. در حالت کلی پس از پاسخ به سوال انواع آلرژی چشمی چیست باید به دنبال رفع این نوع از حساسیت‌ها باشیم.

کدام آلرژی‌ها در صورت استفاده از عینک طبی رفع می‌شود؟

برخی از آلرژی‌های چشمی ممکن است در صورت استفاده صحیح از عینک طبی رو به بهبودی گذاشته و رفع شوند. از این دسته آلرژی‌ها می‌توان به آلرژی‌هایی اشاره کرد که در صورت استفاده از لنز بروز پیدا می‌کنند. لنزها می‌توانند باعث تحریک چشم‌های حساس شده و گرد و غبار و سایر مواد آلرژی‌زا را بیشتر به خود جذب کنند. عدم استفاده از لنز و استفاده از عینک طبی مردانه و عینک طبی زنانه به جای آن در زمان بروز آلرژی توصیه می‌شود.

همچنین برای کاهش عوارض آلرژی‌های فصلی نیز می‌توانید از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی می‌تواند جلوی گذر اشعه‌های آلرژی‌زای نور خورشید را گرفته و حتی در مورد گرد و غبار و سایر مواد آلرژی‌زا نیز تا حد زیادی از چشم شما محافظت کند. بهتر است برای محافظت بیشتر در زمینه خرید عینک آفتابی مناسب با پزشک خود مشورت نمایید.

رابطه شیشه عینک بلوکات و آلرژی‌های چشمی چیست؟

عینک‌های بلوکات با استفاده از عدسی‌های خاص خود، نورهای آبی مضر مانند نور صفحه موبایل و نور کامپیوتر را فیلتر می‌کنند تا با کمتر رسیدن این نورها به چشم، آلرژی‌های ناشی از این نور را کاهش دهند. اگرچه استفاده از این نوع شیشه عینک برای چشم مضر نیست و حتی می‌تواند در سلامتی ما تاثیر مستقیم داشته باشد اما از مضرات شیشه عینک بلوکات نیز می‌توان به کاهش دقت تشخیص رنگ، اثر بخشی محدود و عدم حفاظت کامل اشاره کرد.

عی

خرید آنلاین انواع عینک از «خانه عینک»

«خانه عینک» مرکز تخصصی بینایی سنجی و سلامت بینایی در مشهد است که خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهد. تجویز انواع عینک و لنز و فروش انواع عینک آفتابی، عینک طبی و لنزهای رنگی و طبی در این مرکز به صورت آنلاین انجام می‌شود.

علاقه‌مندان برای استفاده از خدمات آنلاین سایت خانه عینک می‌توانند به آدرس khane-eynak.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09962015740 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : خانه عینک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز