آشنایی با ویژگی‌های شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی
لست سکند

داشتن یک شعار تبلیغاتی خوش آهنگ، تأثیرگذار و دلپذیر می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر کلیه اقدامات بازاریابی کسب‌وکار شما بگذارد؛ اما ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی مؤثر به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این مطلب با مؤلفه‌های لازم برای تهیه یک شعار تبلیغاتی کارآمد و تأثیرگذار آشنا خواهید شد.

به گزارش کاماپرس، حتماً هنوز هم جملات و عباراتی مانند «هر روز بهتر از دیروز» و «انتخابی مطمئن» را به خاطر دارید. به مواردی از این دست، slogan یا شعار تبلیغاتی می‌گوییم. طبیعتاً قدرت شعارهای تبلیغاتی را نباید دست کم گرفت؛ اما در عین حال تهیه یک شعار تبلیغاتی به‌یادماندنی مانند موارد بالا معمولاً دشوارتر از چیزی که درواقع هست به نظر می‌رسد. شعار تبلیغاتی یا اسلوگان، جمله ای است که در آن می خواهید برند و یا محصول خود را در بهترین و جذاب ترین حالت ممکن معرفی کنید. با استفاده از شعارهای تبلیغاتی خوب می توانید روی نقاط قوت و البته وجه تمایز برندتان با سایر برندها و محصولات تاکید کنید. با وجود اهمیت بالای شعارهای تبلیغاتی، لازم است هوشمندانه، بهترین، مناسب ترین و تاثیر گذارترین جملات را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر با ویژگی های شعارهای تبلیغاتی آشنا خواهیم شد.

شعار تبلیغاتی چیست؟
اسلوگان به طور کلی ادعا و یا فلسفه یک برند و یا کالا است که یکی از راه های تبلیغات موفق می باشد. شعارهای تبلیغاتی سهم بسزایی در ماندگاری برند، محصول و یا خدمات ارائه شده دارند. به زبانی دیگر می توان گفت که شعار تبلیغاتی چیزی است که از کاربران می خواهید که نسبت به برند شما همچین نظری داشته باشند.
اهداف شعارهای تبلیغاتی چیست؟
لازم است برای داشتن شعارهای تبلیغاتی موفق، بر روی چیزی تمرکز کنید که خاص تر، واقع بینانه تر، صمیمانه تر و هوشمندانه تر باشد. بی شک می توان گفت که داشتن یک شعار تبلیغاتی خوش آهنگ و دلپذیر و البته تاثیر گذار، نقش مهم و اساسی در بازاریابی کسب و کار ایفا می کند. یکی از اهداف شعارهای تبلیغاتی برجسته کردن و متمایز نشان دادن کسب و کار نسبت به سایر رقبا است.

چگونه می توان شعار تاثیر گذار نوشت؟
ایسنا در گزارشی نوشت: همان طور که گفته شد اسلوگان، هدف و ماهیت محصول یا برند را شرح می دهد. برای نوشتن یک جمله تبلیغاتی موثر و تاثیر گذار لازم است به نکات زیادی توجه کنید. ابتدا لازم است نقطه تمایز کسب و کار خود با رقبا را پیدا کنید. برای این کار لازم است بر روی نکاتی که در مقابل رقبا حرفی برای گفتن دارید، تمرکز کنید. اگر این نکات متمایز را پیدا نکردید، لازم است روی خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهید تمرکز کنید. گاهی استفاده از آهنگ، ریتم و قافیه هم می تواند مناسب و تاثیر گذار باشد. در برخی از موارد استفاده از مزاح (البته نه همیشه) می تواند گزینه ای مناسب و ایده آل باشد. سعی کنید از کپی برداری از شعارهای سایر برندها و محصولات پرهیز کنید، البته می توانید از عبارت های تبلیغاتی آن ها الهام بگیرید. در نظر داشته باشید که عبارت تبلیغاتی باید طوری نوشته شود که ارزش تکرار کردن در طی سال های طولانی را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های شعارهای تبلیغاتی موفق این است که احساس نیاز را در مصرف کننده برانگیزد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتها پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز