آشنایی با ماس وال در دکوراسیون داخلی ؛ نسل جدید دیوارهای سبز

ایده سبز-کاماپرس

ماس وال یا دیوار خزه‌ای، نام نسل جدید دیوارهای سبز است که طرفداران بسیاری در میان طراحان دکوراسیون پیدا کرده است؛ در واقع با طراحی و پیاده‌سازی ماس وال، طبیعت به عنوان عنصری از دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار شما خواهد.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایده سبز، نصب ماس وال بر روی انواع دیوارها از جمله دیوار منزل، دیوار اتاق، دیوار دفتر کار و غیره علاوه بر زیبایی و جنبه دکوراتیو آن، سبب ایجاد فضایی زنده و آرامش بخش می‌‌شود. در طراحی و پیاده سازی ماس وال از خزه به شکل تثبیت شده استفاده می‌شود؛ از این رو به ماس وال معمولا دیوار خزه‌ای نیز گفته می‌شود. اگر به دنبال نصب ماس وال و آوردن طبیعت به منزل و محل کار خود هستید، کاماپرس در ادامه به معرفی این سازه جذاب و نوآورانه می‌پردازد.

ماس وال یا دیواره خزه‌ای چیست؟

ماس وال نسل جدید گرین وال است که برخلاف دیوار سبز به‌جای استفاده از گیاهان مصنوعی یا گونه‌های گیاهی طبیعی دیگر، از خزه‌‌های تثبیت شده استفاده می‌کند؛ در واقع پوشش سطح دیوار با این بالشتک‌های گیاهی سبز، علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، دارای مزایای دیگری چون عدم نیاز به نور و آب و مراقبت دائمی و همچنین نداشتن تاثیرات سمی بر محیط است. ضمن این‌که این خزه‌ها غالبا از عمر بالایی نیز برخوردار هستند.

ماس وال چگونه ساخته می‌شود؟

ماس وال یا دیوار خزه‌ای از مجموعه‌ای از خزه‌های طبیعی تشکیل شده که پس از پرورش کامل با مقداری تغییرات شیمیایی، فرایند رشد آن‌ها متوقف می‌شود؛ در واقع ماس وال یک دیوار سبز نیمه طبیعی محسوب می‌شود. با وجود این، ماس وال به هیچ عنوان حس یک دیوار مصنوعی را به شما نمی‌دهد و رنگ و بافت آن کاملا طبیعی بوده و حتی با دست کشیدن بر روی آن، حس لمس گیاه طبیعی را خواهید داشت.

ایده سبز-کاماپرس

مزایای نصب ماس وال در دکوراسیون داخلی

اگر به سبز کردن دیوارهای خانه و محل کار خود و استفاده از گرین وال در چیدمان علاقه دارید، اما از بابت مراقبت از گیاهان زنده و طبیعی نگران هستید، ماس وال بهترین گزینه برای شما است. چرا که خزه تثبیت شده در ماس وال برخلاف سایر گیاهان نیازی به آبیاری، نور، کود، هرس و دیگر احتیاجات گیاهی نداشته و تنها با 30 درصد رطوبت در محیط به خوبی عمر می‌کند. ضمن این‌که بافت ماس وال به گونه‌ای است که توانایی جذب آلودگی‌های محیطی را داشته و می‌تواند سطح رطوبت محیط را ثابت نگه دارد.

راز آسمان پایتخت

از دیگر مزایای ماس وال می‌توان به زیبایی، صرفه‌جویی در مصرف آب، عدم ایجاد حساسیت و آلودگی شیمیایی، عدم نیاز به نور خورشید، عمر نسبتاً بالا، سرعت و سهولت اجرا و پیاده‌سازی، کاهش استرس و افسردگی و کاهش سر و صدا اشاره کرد. همچنین این سازه به نسبت دیگر انواع دیوار سبز، بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شود.

انواع ماس یا دیوار خزه‌ای کدامند؟

در حال حاضر طراحی و نصب ماس وال با کمک تنوع بالایی از خزه‌های تثبیت شده از نظر بافت و رنگ تولید می‌شوند. خزه‌های مورد استفاده در ساخت ماس وال غالبا شامل خزه کاشن‌، خزه دیکسی ریندر، خزه توپی شیت، خزه باربولا، خزه سایپرس و خزه پالم هستند. ضمن این‌که در طراحی ماس وال گاها از ترکیب این خزه‌ها با یکدیگر و همچنین ترکیب آن‌ با دیگر متریال‌ها همچون آبنوس و سنگ هم استفاده می‌شود.

شیوه صحیح مراقبت و نگهداری از ماس وال

همانطور که گفتیم، یک مزیت مهم ماس وال در مقایسه با سایر دیوارهای سبز طبیعی، سهولت در مراقبت و نگهداری از آن است. با وجود این توجه به برخی نکات برای افزایش طول عمر ماس وال اهمیت دارد. برخی از این نکات در ادامه آمده است؛

دور نگه داشتن از نور خورشید

ماس وال درواقع یک گزینه دکوراتیو برای دکوراسیون‌های داخلی و به دور از نور خورشید است؛ چرا که قرارگیری این سازه برای مدت طولانی در مقابل اشعه خورشید، می‌تواند با تخریب سلول‌های موجود در آن، مواد شیمایی به کار رفته برای تثبیت خزه‌ها را بی اثر کند.

دور نگه داشتن از گرد و غبار

شستشو و تمیز کردن خزه‌های موجود در ماس وال با توجه به این‌که با استفاده از مواد شیمایی تثبیت شده‌اند، چندان کار راحتی نیست و بهتر است توجه کنید که از ماس وال در محیط‌های داخلی و به دور از آلودگی و گرد و غبار استفاده کنید.

لمس نکردن سطح ماس وال

لمس کردن سطح ماس وال و خزه‌های آن و دست زدن به آن می‌تواند سبب ریزش پرزهای آن و در نهایت بروز آسیب و تخریب آن شود.

قیمت نصب ماس وال

قیمت ماس وال به‌طور کلی به نسبت سایر دیوارهای سبز بسیار مناسب‌تر است. با وجود این، قیمت ماس وال به عوامل متعددی چون اندازه و ابعاد دیوار، هزینه‌های جانبی مانند طراحی لوگو بر روی دیوار و نورپردازی و همچنین نوع خزه به کار رفته در آن بستگی دارد.

ایده سبز-کاماپرس

اجرای انواع ماس وال با مجموعه ایده سبز

شرکت ایده سبز یک مجموعه با سابقه در زمینه طراحی و اجرای انواع دیوار سبز از جمله ماس وال یا دیوار سبز خزه‌ای است. این مجموعه با برخورداری از تیمی متشکل از بهترین و خلاق‌ترین معماران و طراحان فضای سبز، از ابتدا تا انتهای پروژه همراه شما خواهد بود. دیگر خدمات ایده سبز علاوه بر اجرای انواع ماس وال و دیوار سبز، شامل اجرای روف گاردن، طراحی سه بعدی فضای سبز، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه سازی ساختمانی، طراحی فضای سبز شهری،  انواع زمین بازی و ورزشی، انواع سازه‌های گابیونی، باغچه زیر راه‌پله، معماری داخلی سبز و غیره است.

برای بهره‌مندی از خدمات مجموعه ایده سبز می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس www.IdehSabz.co ضمن مشاهده محصولات و دیگر پروژه‌ها، با کارشناسان ایده سبز تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز