آشنایی با سری های ورق آلومینیوم + قیمت روز آهن آلات 27 اردیبهشت 1402

لست سکند

پرکاربردترین شکل آلومینیوم صنعتی، ورق آلومینیوم است که انواع مختلفی دارد. نکته جالب درباره ورق آلومینیوم این است که این محصول به صورت مستمر قابلیت بازیافت را دارد و پس از بازیافت نیز خاصیت خود را از دست نمی‌دهد. ورق‌های آلومینیوم را می‌توان در ابعاد و رنگ‌های مختلف مشاهده کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق آلومینیوم استحکام بسیار بالایی داشته و معمولاً در جاهایی که محصول تحت تنش زیاد قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، استفاده از این ورق در ساخت لایه زرهی ادوات جنگی بسیار مرسوم است. ورق آلومینیوم، شلیک 50 کالیبری را از خود منحرف می‌کند؛ این در حالی است که سایر محصولات در برابر چنین شلیکی سوراخ می‌شوند! به طور کلی، این ورق به سه سری 1000، 5000 و 6000 هزار تقسیم می‌شود که در ادامه، ویژگی‌های هر کدام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سری 1000 ورق آلومینیوم

راز آسمان پایتخت

این سری نسبت به سایر انواع ورق‌های تجاری آلومینیوم از خلوص بیشتری برخوردار است. در واقع، در هر یک این ورق‌ها حداقل 99 درصد آلومینیوم خالص به کار رفته است. همین مسئله باعث شده تا سری 1000 مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از ورق آلومینیوم سری 1000 به طور عمده در ساخت مفتول استفاده می‌شود.

سری 5000 ورق آلومینیوم

ترکیب اصلی سری 5000 ورق آلومینیوم، منیزیوم است. این ترکیب باعث شده تا سری 5000 مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی بر اثر تماس با آب شور داشته باشد. به همین دلیل، این سری با نام مدل دریایی هم شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین آلیاژ این سری، ورق آلومینیوم مدل 5052 است که در ساخت ظروف پخت و پز و نرده‌سازی کاربرد زیادی دارد.

سری 6000 ورق آلومینیوم

این سری را با نام مدل سیلیکون و منیزیوم هم می‌شناسند. دلیل این نام‌گذاری این است که سیلیکون و منیزیوم، اصلی‌ترین آلیاژ به کار رفته در ساخت این ورق است. از سری 6000 ورق آلومینیوم در ساخت تیرهای صاف و گرد و کانال‌ها استفاده می‌شود. ورق آلومینیوم مدل 6082، رایج‌ترین ورق آلومینیوم تجاری محسوب می‌شود.

قیمت روز آهن‌آلات

در جدول زیر، قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن و فولاد قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/aluminum-sheet-price/pars-aluminium-sheet

انتهای پیام

 

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز