آشنایی با روش های تولید ورق گالوانیزه و بهترین سایت برای خرید این محصول

تور لحظه آخری-کاماپرس

آهن و فولاد در معرض آب و هوا دچار زنگ زدگی و خرابی می‌شوند و به همین دلیل معمولا روی آن‌ها ورق‌هایی به نام ورق گالوانیزه قرار می­گیرد. ورق گالوانیزه طی فرآیندی به نام گالوانیزه کردن تولید می‌شود که در مقابل خرابی و زنگ زدگی مقاوم است. این محصول مهم انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع آن، قیمت ورق گالوانیزه نیز متفاوت است.

به گزارش کاماپرس، گالوانیزاسیون یا روی اندود کردن، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن یک لایه نازک از جنس فلز روی بر سطح خارجی ورق فولادی قرار می­گیرد.

روش‌های گوناگونی برای روی اندود کردن ورق‌های فولادی وجود دارد که در این گزارش با آنها آشنا می­‌شوید.

الکتروگالوانیزه

روش الکتروگالوانیزه با جریان‌های الکتریکی و محلول الکترولیتی سولفات روی انجام می‌شود. معمولا ورق‌هایی که به این شیوه تولید می‌شوند، دارای ضخامت کمتری نسبت به دیگر ورق‌های گالوانیزه بوده و معمولا در صنایع حساس کاربرد دارند. از جمله کاربرد این ورق‌ها می‌توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد.

گالوانیزه گرم یا حرارتی

گالوانیزاسیون کلاسیک یا گرم، فرآیندی است که در آن ورق‌های فولادی در یک استخر پر از روی، غوطه ور شده تا کاملا روی اندود شوند. در واقع پیوندی متالورژیکی بین فولاد و روی اتفاق می‌افتد. این روش نسبت به دیگر روش‌ها مقرون به صرفه بوده و به خوبی تمامی محصولات را آغشته می‌کند. لازم به ذکر است که این روش باعث استحکام بیشتر ورق فولادی شده و هر محصول فولادی را روی اندود می‌کند.

راز آسمان پایتخت

ورق گالوانیزه - کاماپرس

پیش گالوانیزاسیون

یکی از روش‌‌های مشابه با گالوانیزه گرم، پیش گالوانیزاسیون است. البته در روش پیش گالوانیزاسیون، ابتدا فلز با یک مایع تمیز و بعد از آن در یک استخر پر از روی به شیوه رفت و برگشت فرستاده می‌شود. این نوع ورق‌ها نسبت به ورق‌هایی که از طریق روش گالوانیزه گرم به دست می‌آیند، یکپارچگی و یک دستی بیشتری دارند.

گالوانیلینگ

گالوانیلینگ، یک روش نسبتا زمانبر و حساس برای روی اندود کردن فولاد است. در این روش، ورق‌های فولادی با دو روش گالوانیزاسیون گرم و گداختی تولید می‌شود. نحوه انجام این فرآیند بدین شکل است که ابتدا ورق با روکشی از جنس روی پوشش داده شده و سپس وارد فرآیند کوره‌های گداخته می‌شود. در نهایت یک ورق آلیاژی از جنس روی و آهن شکل خواهد گرفت.

بیشترین کاربرد ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزاسیون برای برخی صنایع کاربرد بیشتری دارد. معمولا این ورق در مناطقی که گرفتار رطوبت بیشتر بوده یا جریان آب و هوا بیشتر روی آن موثر است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله موارد کاربرد این ورق گالوانیزه در ساخت انواع مخازن ساکن یا متحرک، سقف‌ها و بدنه سالن‌های بزرگ یا سوله‌های صنعتی و غیرصنعتی، انواع تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال یا ماشین لباسشویی، انواع تابلوهای برق شهری یا صنعتی و انواع پروفیل، لوله و محصولات فولادی گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه گذشته از اینکه در برابر جریان هوا و رطوبت مقاوم است، به دلیل سختی زیاد و فرآیند ساده تمیزکاری ورق و همچنین هزینه کمتر در ساخت و نگهداری، بسیار مورد توجه صنایع حساس است.

عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حال حاضر مواردی مانند کارخانه تولیدکننده، روش تولید، وزن، ابعاد، ضخامت ورق، اندازه پوشش روی، کیفیت و استاندارد آن و دیگر موارد مرتبط، بر قیمت ورق گالوانیزه موثر است. گذشته از این موارد، اخیرا تغییرات نرخ ارز نیز به شدت بر قیمت این ورق اثر گذاشته است.

ورق گالوانیزه - کاماپرس

بهترین جا برای خرید ورق گالوانیزه

در صورتی که ساکن ایران هستید و به ورق گالوانیزه احتیاج دارید، بهتر است به درگاه معتبر «آهن ملت» مراجعه کنید. این شرکت بالغ بر 15 سال سابقه و تجربه در زمینه خرید و فروش انواع ورق گالوانیزه، آهن آلات و مقاطع فولادی دارد.

افراد قبل از خرید ورق گالوانیزه این امکان را دارند که قیمت انواع آن را در وبسایت آهن ملت مشاهده یا نرخ انواع آن را مقایسه کنند. گذشته از امکان مشاهده قیمت ورق گالوانیزه، امکان سفارشی کردن انواع ورق و حتی سفارشی سازی کردن آن نیز وجود دارد.

علاقه‌­مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ورق گالوانیزه و انواع مقاطع فولادی و آهن می‌­توانند به وبسایت https://ahanmelat.com  مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز