آخرین قیمت حواله پژو 206، رانا، ساینا و تیبا

لست سکند

در پی نوسان‌های هفته‌های اخیر بازار خودرو، رکود شدیدی بر این بازار حاکم شده است؛ به شکلی که خریداران به امید ارزان‌تر شدن و فروشندگان در انتظار گران‌تر شدن از معامله خودداری می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، رکورد حاکم بر بازار به حدی رسیده که رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش شدید و عجیب درآمد فعالان این بازار خبر می‌دهند و می‌گویند بسیاری از بنگاه‌های معاملات خودرو تعطیل شده‌اند یا در صورت ادامه روند فعلی تعطیل خواهند شد.
در شرایطی که بازار خودرو راکد و ساکت است اما خرید و فروش حواله بازار داغی دارد. خبرآنلاین در گزارشی که امروز از بازار خودرو منتشر کرد، قیمت انواع حواله خودروهای پرمشتری مانند پژو 206، رانا، ساینا و تیبا را اعلام کرد. قیمت‌ها معمولا بر اساس زمان و شرایط تحویل متغیر است اما حدود قیمت‌ها به این شکل است که حواله ۲۰۶ بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت حواله ساینا بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است. بهای حواله تیبا در آگهی‌های اعلامی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان و حواله رانا در محدوده ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان معامله می‌شود.
معامله پررونق حواله خودرو در حالی است که خودروسازان سعی کردند با تعیین شرایط سختگیرانه مانع واسطه‌گری و دلالی شوند. حتی سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز اواسط خردادماه هشدار داد: خرید و فروش حواله خودرو جرم است و مواردی هم بوده که پلیس با شیوه‌های خود از آن مطلع شده و با آن برخورد کرده است. ما این موضوع را هم بارها اعلام کرده‌ایم که خرید و فروش حواله خودرو جرم است.

حواله پژو پارس 40 میلیون تومان

با این حال برخی فعالان بازار خودرو معتقدند بسیاری از کسانی که در طرح‌های فروش و پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام کردند علاوه بر نداشتن خودرو، پول کافی برای خرید آن را نیز ندارند. خرید و فروش حواله در حالی اتفاق می‌افتد که بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان بارها نسبت با عواقب این خرید و فروش هشدار داده و آن را غیر قانونی اعلام کرده‌اند اما این اقدام از طریق اعطای وکالت بلاعزل، تحویل چک ‌و…در محضر صورت می‌گیرد. فاصله قیمتی خودروهای تولید داخل اغلب به ۲۰ تا حتی ۸۰ میلیون تومان در خودروهای پیش فروش شده می‌رسد از این رو حواله برخی خودروها مانند پژو پارس حتی تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آینده بازار خودرو چگونه است؟

راز آسمان پایتخت

قیمت‌ها در بازار خودرو این روزها تحت تاثیر کاهش نسبی قیمت ارز و عقب‌نشینی قیمت سکه با کاهش مواجه شده است اما محدوده این کاهش قیمت فقط بین تا ۵ میلیون تومان است. بسیاری از فعالان بازار معتقدند در صورت کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، خودرو نیز با کاهش مواجه می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “آخرین قیمت حواله پژو 206، رانا، ساینا و تیبا

  1. ادم گفته:

    وقتی خودروسازان خود میدان دار بازار ازاد هستند این حرفها فقط وقت تلف کردن است اگر خودرو بخواهد واقعا بدست مصرف کننده برسد باید حداقل تا ۴ سال قابل فروش نباشد وگر نه با این طرحهای یک ساله شرایط برای تخلف اماده است واگر می گویم بازار دست خودرو سازان است دلیل دارد مثلا خودرو شاهین اس کوچیک اس برای اولین بار فروش رفته طبیعتا نباید در بازار ازاد باشد ولی به محض تحویل این خودرو ها خواهید دید که چطور در بازار با قیمتهای بالا زیاد باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز