آخرین تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای کاهش قیمت دلار

لست سکند

ترمز کشیدن رشد قیمتی دلار اتفاقی عجیب و البته تلخ برای نوسان گیران است. نرخ این ارز با کاهش 20 تومانی نسبت به دیروز، در کانال 25 هزار و 469 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چهار دیدگاه عمده درباره کاهش قیمت دلار وجود دارد. عده‌ای بر این اعتقادند که تعطیلی‌های هفته اخیر باعث افزایش هیجانی قیمت دلار و التهاب فضای بازار داخلی شد. برخی هم علت این مسئله را عدم افزایش نرخ حواله درهم می‌دانند. تحلیلگران فنی معتقدند تا وقتی که قیمت درهم پایین 7 هزار تومان باشد، دلار امکان چندانی برای صعود نخواهد داشت. اکنون درهم امارات 6 هزار و 936 تومان نرخ دارد.

البته عده‌ای از فعالان اعلام کرده‌اند که دولت روحانی در روزهای آخر کاری، برای ثبات قیمتی دلار تلاش می‌کند. به همین دلیل دلار بیشتری را به بازار عرضه کرده و مانع از افزایش قیمت آن می‌شود. گروهی دیگر از کاشناسان هم، بسته شدن بازار هرات را در این زمینه تاثیرگذار می‌دانند که موجب کاهش قیمت دلار شده است.

راز آسمان پایتخت

آیا دلار به کانال 26 هزار تومانی باز می‌گردد؟

از آنجا که هفته آینده دولت جدید ایران شروع به کار می‌کند، باید دید دیپلمات‌های انتخابی رئیس جمهور جدید ایران، چه رویکردی را نسبت به مذاکرات برجام در پیش می‌گیرند؟ چون تعویق چندباره مذاکرات برجام به بدبینی‌ها دامنه زده و حساسیت شرایط را بالا برده است.

با توجه به موضوع مذکور و اینکه دلار هم در چند روز اخیر نرخ 26 هزار تومانی را هم تجربه کرده، امکان رشد نرخ ارز همچنان وجود دارد. تا زمانی که سیگنال مثبتی از سمت مذاکرات وین به بازار نرسد، این وضعیت به رغم تلاش بازارساز، برای کنترل تقاضا به روش افزایش عرضه، پا برجا خواهد ماند. در هر صورت به دلیل نوسانات زیاد بازار ارز، فعالان بازار جانب احتیاط را رعایت کرده تا در صورت کاهش یا افزایش‌ قیمتی زیان چندانی نبینند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز