قیمت دلار بازیچه دلالان ،گروسی ، الکاظمی و اِبی !

قیمت دلار در 21 شهریور 1400
لست سکند

دور جدید افزایش قیمت دلار ، اسکناس آمریکایی را به مرز کانال 28 هزارتومان رسانده و این بار دلالان با ایجاد جو بدبینانه نسبت به نتایج سفر رئیس سازمان‌بین‌المللی انرژی اتمی و نخست‌وزیر عراق  به ایران به آتش قیمت دلار می‌دمند. کنسرت ابی در استانبول هم بهانه دیگر دلالان برای جهش دلار است!

به گزارش کاماپرس، دلار در هفته جاری نوسان های افزایشی را از سر گرفته و بازار واسطه ها و دلالان که می رفت کمی از تب و تاب بیفتد دوباره داغ شده است. اظهارات مقامات آمریکایی از جمله وزیر خارجه آمریکا مبنی بر نزدیک شدن این کشور به متوقف کردن تلاش ها برای احیای برجام و سکوت طرف ایرانی در برابر این اظهارات، فرصت را برای دلالان ارز فراهم کرده که برجام را پایان یافته بدانند و نرخ دلار را بالا بکشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

نتیجه مبهم دیدار گروسی و اسلامی 

امروز شاهد مذاکرات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با مسئولان سازمان انرژی اتمی در مورد تمدید نظارت های آژانس بر فعالیت های هسته ای ایران خواهیم بود و در این زمینه نیز طرفداران گران شدن ارز پیش بینی خوشبینانه ای ندارند.

البته این بدبینی چندان هم غیرواقع بینانه نیست و چنانچه گروسی و اسلامی – رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران – امروز به توافق جدیدی نرسند صعود قیمت دلار محتمل است.

راز آسمان پایتخت

الکاظمی آمریکایی ها را ناراضی نمی کند

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز امروز برای دیدار با مسئولان کشورمان به ایران سفر می کند و با توجه به منابع قابل توجه ارزی ایران که در عراق مسدود است، نتایج این دیدار نیز می تواند بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد اما طرفداران نظر افزایشی ماندن نرخ ارز معتقدند، الکاظمی پیش از این نیز بارها نشان داده در سیاست های خود موضعی اتخاذ نمی کند که آمریکایی ها را ناراضی کند و از این سفر نمی توان انتظار خاصی داشت.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

اِبی هم وارد معرکه قیمت دلار شد!

بازار غیر رسمی ارز به تازه گی یک بازیگر جدید هم پیدا کرده که اگر نقش مهمی هم تحولات اخیر بازار ندارد – که به احتمال قریب به یقین ندارد! – حداقل بهانه ای برای گرانی در این بازار به دست دلالان داده است!

این فرد کسی نیست به جز ابراهیم حامدی معروف به ابی که دلالان می گویند برگزاری کنسرت اخیر او در استانبول تقاضا برای لیر و دلار را افزایش داده و بر نرخ این دو ارز تاثیر گذار بوده است.

اقتصاد نیوز هم در تحلیل ارزی خود نوشته است تقاضای جدید برای لیر ترکیه جهت شرکت در کنسرت‌های انتهای تابستان در این کشور، در حال رشد است که اگر این تحلیل را بپذیریم باید گفت بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند در ایران دلار خریداری کرده و در ترکیه دلار خود را به لیر تبدیل کنند و به این ترتیب تقاضا برای دلار افزایش می یابد.

در جمع بندی باید گفت نرخ ارز علاوه بر متغیرهای سیاسی این روزها بازیچه متغیرهای جدیدی شده است که شرایط و دستاویزها را برای واسطه ها و دلالان در داغ نگه داشتن این بازار فراهم می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت دلار بازیچه دلالان ،گروسی ، الکاظمی و اِبی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز