علت اصلی گرانی میوه چیست؟

لست سکند

یک مقام مسئول در اتحادیه میوه و سبزی تهران علت اصلی گرانی میوه را افزایش هزینه های تولید و خصوصا افزایش هزینه حمل و نقل اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، میوه در اوج فصل تابستان که قاعدتا باید قیمت ها در این بازار کاهش یابد همچنان گران است و به جز هندوانه خرید سایر میوه ها برای مردم کم درآمد بسیار سخت شده است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ، با اشاره به دلایل گرانی میوه در بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید همچون بذر، حمل و نقل، کارگر و … قیمت میوه نسبت به سال قبل چند برابر گران شده است.

جزئیات قیمت انواع میوه

او قیمت هر کیلو انجیر سیاه را ۵ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو انگور رطبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلبالو ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو زرد ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، آلو سیاه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، توت فرنگی کرمان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، زردآلو ارومیه ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

راز آسمان پایتخت

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، هلو پیش رس ۸ تا ۱۵ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان، طالبی ۵ تا ۷ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز