گوشی شیائومی ردمی نوت 12 اس بخریم یا ساموسنگ آ 54 ؟

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 اس بخریم یا ساموسنگ آ 54

گوشی ردمی نوت 12 اس و A54 دو تا از گوشی‌های میانرده محبوب از دو دو برند سامسونگ و شیائومی هستند که از نظر کارایی و امکانات شبیه هم هستند. این دو گوشی در اکثر مواقع کابران را در انتخاب دچار شک و تردید می‌کنند تا جایی که انتخاب برای آن‌ها بسیار دشوار می‌شود. اگرچه این دو گوشی در کل امکانات مشابهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما تفاوت قیمتی که بین‌شان وجود دارد باعث می‌شود انتخاب یکی از آن‌ها کار چندان آسانی نباشد.

کاماپرس در این گزارش، دو گوشی ردمی نوت 12 اس و سامسونگ A54 را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کند تا کاربران بهترین انتخاب را داشته باشند.

1-مقایسه ردمی نوت 12S و A54 از نظر طراحی و ساخت

هر دو این گوشی‌ها از نظر زراحی و ساخت در وضعیت استانداردی قرار دارند ولی گوشی گلکسی A54 کمی عریض‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌رسد و گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو با ضخامت و عرض کمتر، ظاهر ظریف‌تری دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در طراحی و ساخت این دو گوشی وجود دارد میان مقاومت محیطی آن‌ها است. به این معنا که گوشی سامسونگ گلکسی A54 می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد. در مقابل، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو در مقابل پاشش آب و گرد و غبار بسیار مقاوم است.

1-مقایسه ردمی نوت 12S و A54 از نظر طراحی و ساخت

2-مقابسه این دو گوشی از نظر نمایشگر

از لحاظ صفحه نمایش گوشی سامسونگ A54 مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED است ولی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع OLED دارد که در مقایسه آن‌ها گوشی A54 کیفیت بالاتری ارائه می‌کند. این دو نمایشگر دارای رزولوشن Full HD هستند و نمایشگرهای آن‌ها از نظر نحوه نمایش رنگ‌ها نیز با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند و هر دو، رنگ‌ها را کمی اشباع شده نشان می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

3-مقایسه ردمی نوت 12S و A54 از نظر باتری و شارژ

جالب است بدانید که هر دو گوشی دارای ظرفیت باتری مشابه یکدیگر هستند به این صورت که باتری آن‌ها دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است اما گوشی سامسونگ گلکسی A54 به طور بهینه‌تری از باتری خود استفاده مي‌کند. در واقع، تست‌های باتری در حالت صفحه نمایش روشن روی این دو گوشی نشان می‌دهند که گوشی A54 نسبت به گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو، برای مرور وب به میزان ۴ ساعت و برای نمایش ویدئو به میزان ۲ ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد. در کل اگر بخواهیم این دو گوشی را از نظر باتری با هم مقایسه کنیم، هر دو خیلی خوب شارژ نگه مي‌دارند اما ردمی نوت ۱۲ پرو به خوبی گلکسی A54 نیست.

4-مقابسه این دو گوشی از نظر کیفیت دوربین

از لحاظ سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه یکدیگر هستند به این صورت که هر کدام شامل یک دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید و یک دوربین ماکرو در پشت و یک دوربین سلفی در جلو است. البته جالب است بدانید که دوربین‌های گوشی سامسونگ گلکسی A54 از نظر مشخصات، نسبت به ردمی نوت ۱۲ پرو برتری بیشتری دارند. به این ترتیب گوشی A54 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است، ولی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. علاوه بر این اندازه حسگر دوربین اصلی و دوربین سلفی گوشی سامسونگ از گوشی ردمی بزرگ‌تر است.

4-مقابسه این دو گوشی از نظر کیفیت دوربین 

5-مقایسه ردمی نوت 12S و A54 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی ردمی نوت 12 اس و A54 دارای اسپیکرهایی با کیفیت بالا هستند که صدای بلندی تولید می‌کنند. در مقایسه این دو گوشی سامسونگ گلکسی A54 با ردمی نوت ۱۲ پرو به این نتیجه خواهیم رسید که فرق چندانی ندارند ولی اگر بخواهیم جزئی‌تر نگاه کنیم گوشی سامسونگ نسبت به ردمی نوت 12 اس برتری بیشتری دارد. از لحاظ قیمتی هم گوشی ردمی نوت 12S در بازار حال حاضر 36 میلیون تومان است و گوشی A54 سامسونگ در رنج قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به کارایی موردانتظار و مبلغی که می‌خواهند هزینه کنند از بین این دو گوشی یکی را انتخاب نمایند.

اطلاع از قیمت روز موبایل با “بای صد”

فروشگاه اینترنتی بای صد با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش عمده و جزئی گوشی موبایل و لپ‌تاپ، در سال 1393 نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کرده است. برای مقایسه مدل‌های گوشی‌های دارای فست شارژ و اطلاع از قیمت روز موبایل می‌توانید به وبسایت بای صد به آدرس https://buy100.ir مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه، می‌توانید با شماره همراه 09903330822 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بای صد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گوشی شیائومی ردمی نوت 12 اس بخریم یا ساموسنگ آ 54 ؟

  1. بهرام گفته:

    بالاترین قیمت گوشی ردمی نوت12 پرو پلاس5 جی بین 16تا 17 میلیونه
    این 36 میلیون را از کجا اوردی ؟
    تازه نوت 12 s قیمت 8 میلیون 100 هست دوربین اصلیش 108 است
    نوت 12 پرو دوربین 200 مگاپیکسلی دارده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز