گوشی سامسونگ A71 نیم میلیون تومان ارزان شد؛ زنگ کاهش قیمت در بازار موبایل

لست سکند

روند قیمت ارز امروز شنبه 9 اسفند عوض شد و دلار گران شد اما اثر کاهش هفته پیش دلار هنوز در بازار موبایل وجود دارد و برخی انواع گوشی سامسونگ و هوآوی تا 500 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

به گزارش کاماپرس، بازار موبایل خود را به سرعت با قیمت دلار هماهنگ می کند بنابراین تعجب نکنید اگر به بازار سر زدید و قیمت ها از آنچه در این گزارش می خوانید گران تر یا ارزان تر بود. تجار موبایل وقتی دلار گران می شود حتی دقیقه ای برای گران کردن قیمت گوشی تعلل نمی کنند اما وقتی دلار ارزان می شود برای ارزان کردن صبر بسیار زیادی دارند!

روزنامه هفت صبح در گزارشی به روند قیمت گوشی در بازار موبایل پرداخته و نوشته است؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی و هواوی در هفته‌ای که دلار ۳۵۰ تومان ارزان شد چاره‌ای جز کاهش قیمت نداشتند. فراموش نکنیم که آخرین موج ارزانی موبایل در هفته پایانی دی ماه رخ داده و در بهمن ماه مدام حرف از گران شدن موبایل بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

حالا آخرین ماه زمستان با کاهش قیمت گوشی در بازار همزمان شد. البته اعداد و ارقامی که از کاهش قیمت در هفته نخست اسفند حکایت می کند هنوز وسوسه کننده نیستند اما ارزان شدن ۳۵۰ تومانی دلار در یک هفته توانست جرقه‌ای برای ریزش نیم میلیونی برخی از مدل های پر فروش باشد.

راز آسمان پایتخت

نگاهی به روند قیمت گوشی های پرفروش سامسونگ

گوشی های سامسونگ در حالی ارزان شدند که این کاهش قیمت ها  بیشتر در مدل‌های ارزان تر به چشم می آید. در میان گوشی های پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ فقط ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و قیمت آن از ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

همین کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت نوت ۲۰ بیشتر از دیگر مدل‌های پرچمدار بوده است. گلکسی A71 در میان تمام گوشی های سامسونگ بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. مدل پرفروش A71 طی دو هفته قبل نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت پیدا کرده بود و در روز شنبه هفته گذشته تا ۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان هم قیمت‌گذاری می‌شد اما روز پنجشنبه A71 حول و حوش ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد تا ۴۸۰ هزار تومان ارزان شود.

بعد از گوشی سامسونگ A71 گلکسی A51 دیگر محصول پرفروش سامسونگ بیشترین کاهش قیمت را به خود دید ارزش A51 با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی از قله ۷ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 Ultra و گلکسی M31 تنها موبایل های سامسونگ بودند که خلاف مسیر دیگر گوشی‌ها حرکت کردند. یعنی در هفته که تقریباً تمام مدل های پرفروش دست از گران شدن برداشتن این دو موبایل گران شده‌اند گلکسی Note 20 Ultra تقریباً ۲۹۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و مشتریان آن روز پایانی هفته برای خرید آن ۲۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان خرج کردند. گلکسی M31  هم که روز ابتدایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت پنجشنبه ۷ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان فروخته شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز