گران ترین آپارتمان ها در منطقه یک تهران متری چند؟

لست سکند

با اختلالات نوسانی قیمت در بازار طلا، سکه و ارز ، مسکن نیز از این تغییرات در امان نمانده و دائما در حال تغییر است.

طی مردادماه امسال میانگین قیمت هرمترمربع مسکن معامله‌شده در مناطق مختلف شهر تهران به ۲۳/۱ میلیون تومان رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، این روزها قیمت هر متر مربع زمین در نقاط تهران نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است . این در حالی است که به نظر می‌رسد این قیمت ها غیر واقعی هستند. کارشناسان در این خصوص می‌گویند: این نرخ ها با امکانات واحدهای مزکور همخوانی ندارد و حداقل ۲۰ درصد کمتر از قیمت اعلام شده توسط سازنده گان آن هاست.

آنها می‌گویند قیمت پیشنهادی معقول برای آپارتمان بسیاری از این آپارتمان‌ها باید دست‌کم ۲۰ درصد از آنچه توسط سازنده اعلام شده، کمتر باشد. این موضوع در محله‌های مصرفی اما نسبتا برخوردار و نوساز کاملا مشهود است و قیمت پیشنهادی فروش واحدهای نوساز افزایش قابل توجهی نسبت به سطح آخرین قیمت معاملات دارد.

قیمت مسکن در تهران رشد بیش از 77 درصدی داشته است

راز آسمان پایتخت

به گزارش «نود اقتصادی» براساس گزارش جدید بانک مرکزی ایران، طی مردادماه امسال میانگین قیمت هرمترمربع مسکن معامله‌شده در مناطق مختلف شهر تهران به ۲۳/۱ میلیون تومان رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در بین مناطق ۲۲ گانه، منطقه یک تهران با ثبت قیمت ۵۲/۸ میلیون تومانی برای هر مترمربع، رتبه اول گرانترین منطقه شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

پس از این منطقه، مناطق سه و دو نیز به ترتیب با متری ۴۲/۴ و ۳۶/۶ میلیون تومان، در رتبه‌های دوم و سوم گرانترین مناطق برای خرید و فروش مسکن در تهران قرار داشته‌اند. همچنین آمارها نشان می‌دهد در مرداد امسال نسبت به مردادماه سال ۱۳۹۸، قیمت مسکن معامله شده در مناطق ۱۹، ۶ و ۴ به ترتیب با رشد ۹۶، ۹۲ و ۹۰ درصدی، بیشترین افزایش را داشته است.

قابل ذکر است طی یکسال اخیر کمترین افزایش قیمت نیز مربوط به مناطق ۱۶، ۱۸ و ۱۳ می‌شود که هرکدام طی یکسال اخیر به‌طور میانگین رشد قیمتی حدود ۶۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز