گرانی طلا در آخرین روز هفته هم ادامه پیدا کرد

لست سکند

قیمت طلا امروز هم با رشد جزئی هزار و 100 تومانی که نسبت به دیروز داشته، در مرز یک میلیون و 162 هزار و 400 تومانی قرار گرفت. علت ادامه دار بودن رشد قیمتی طلا به دلیل افزایش نرخ دلار و اونس طی 24 ساعت گذشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس طلا هم نسبت به روز گذشته رشد 8.9 درصدی داشت و به محدوده هزار و 732 دلار رسید. بنابراین هر دو حمایتگرهای مهم قیمت طلا افزایشی شدند و نرخ طلا را رشد دادند. طی یک هفته اخیر نگرانی ناشی از بالا رفتن زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، قیمت اونس طلا را در سطوح پایینی نگه داشته بود. اما شب گذشته شاخص دلار افت کرد و این عامل راه را برای رشد نرخ اونس هموار کرد.

افت شاخص دلار باعث شد تا تقاضا برای خرید طلا از سوی دارندگان ارزهای غیردلاری بالا برود. سود اوراق قرضه آمریکا هم که روز گذشته به بالاترین سطح سه ماهه رسیده بود امروز اندکی کاهش پیدا کرد و همین عامل باعث رشد بیشتر قیمت طلا شد.

راز آسمان پایتخت

ترس سکه بازان از کاهش قیمت دلار

اما امروز هم قیمت سکه تغییر نداشت و در همان محدوده 11میلیون و 866 تومان باقی ماند. فعالان بازار طلا انتظار یک رکوردشکنی تازه از این فلز گرانبها را طی روزهای آینده دارند و  به 12 میلیونی شدن آن امیدوار هستند. سکه در سال 1400 بارها تلاش کرد تا از سد قیمتی 12 میلیون و 200 هزار تومانی عبور کند، اما هر بار در این مورد شکست خورد.

البته برخی سکه بازان معتقدند که امکان برگشت قیمت دلار باعث شده تا هنوز قیمت سکه در محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی باقی بماند. آن‌ها معتقدند بازارساز هنوز بر اوضاع بازار تسلط دارد و هر لحظه امکان برگشت قیمت دلار به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد. قاعدتا این اتفاق باعث ضرر معامله گران خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز