کوییک بخریم یا برلیانس؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

کوییک و برلیانس H220 دو هاچ بک تولید شرکت سایپا هستند که طرفداران زیادی دارند، اما از لحاظ فنی ، امکانات و طراحی ظاهری زور کدام خودرو می چربد و برای خرید گزینه بهتری است؟

به گزارش کاماپرس، خودرو کوییک سال ۹۵ و به عنوان رقیب پژو ۲۰۶ رونمایی شد و در ۴ سال گذشته تیپهای مختلف این خودرو مثل کوییک آر، کوییک اس و کوییک آر پلاس هم تولید شده است. کوییک یک هاچ بک شهری است که از لحاظ فنی شباهت زیادی به تیبا و ساینا دارد.

برلیانس H220 نسخه هاچ بک برلیانس H200 است که در دو مدل اتوماتیک و دنده ای وارد بازار شد.به اعتقاد کارشناسان خودرو برلیانس با ظاهری جوان پسند و البته موتوری قدرتمند یک از رقبای اصلی کوییک به حساب می آید. اما خرید کدامیک از این دو خودرو به صرفه تر است؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مشخصات فنی برلیانس و کوییک

راز آسمان پایتخت

موتور کوییک دنده ای این طور که گفته می شود نسخه پیشرفته موتور پراید است. این موتور یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ دارد. موتور کوییک قادر به تولید ۸۷ اسب بخارقدرت است. کوییک مجهز به گیربکس ۵ دنده دستی است و شتاب صفرتاصد آن حدود ۱۳ ثانیه طول می کشد.

برلیانس H220 دنده‌ای مجهز به موتور ۱.۵ لیتری به قدرت 1۰3 اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر است . گیربکس ۵ سرعته دستی برلیانس نیرو را به سمت چرخ‌های جلو می فرستد. موتور برلیانس از موتور کوییک قوی تر است به همین دلیل شتاب‌ صفرتاصد برلیانس حدود هفت‌دهم ثانیه بیشتر از کوییک است.

طراحی شکل و شمایل کوییک و برلیانس

طراحی کوییک با اینکه جوان پسند تر و به روزتر شده است اما هنوز هم شباهت زیادی به تیبا دارد. با این اوصاف المان های قدیمی در نمای جانبی این خودرو و ناهماهنگی هایی که در نمای کلی بدنه وجود دارد، باعث می شود این خودرو در ظاهر و طراحی حرف زیادی برای گفتن مقابل برلیانس H220 نداشته باشد.
طراحی ظاهری سیال و عدم ناهماهنگی بصری در بدنه برلیانس H220 باعث شده این خودرو از لحاظ ظاهری یک قدم جلوتر از کوییک بایستد. طراحی داخلی و سبک طراحی داشبورد و مواد به کار رفته در ساخت کابین برلیانس و همچنین ابعاد بزرگتر و جادار تر بودن کابین باعث شده برلیانس در بخش طراحی ظاهری حرف اول را بزند.

امکانات رفاهی دو هاچ بک معروف سایپا

بررسی ها نشان می دهد از لحاظ امکانات رفاهی در نسخه دنده ای این دو خودرو تفاوتهای قابل توجهی وجود ندارد و از این نظر خیلی شبیه هم هستند و فقط تفاوتهایی در مدل صندلی ها و چراغ مه شکن و تهوبه مطبوع دیده می شود. در این قسمت هیچ خودرویی بر آن یکی برتری ندارد.

کدام خودرو ایمن تر است؟

این طور که مسئولان سایپا اعلام کرده اند برلیانس ۵ ستاره ایمنی در آزمون‌های موسسه سی-انکپ به دست آورده است، اما خودرو کوییک این ۵ ستاره را ندارد. همین موضوع نشان می دهد برلیانس H220 از کوییک ایمن تر است.

بازار کدام خودرو بهتر است؟

برلیانس خودرویی است که توسط سایپا و با همکاری با شرکت چینی ساخته می شود به همین دلیل تیراژ آن کمتر از کوییک است. به همین دلیل از نظر خدمات پس از فروش و لوازم یدکی و بدنه نمی تواند با کوییک رقابت کند.

اما خودرو کوییک به دلیل شباهت زیادی که در بدنه و موتور به دو خودرو تیبا و ساینا دارد، لوازم یدکی آن و خدمات پس از فروش در دسترس تری دارد.
از طرف دیگر قیمت خودرو برلیانس صفر خیلی گران تر از کوییک است و به همین دلیل خودرو کوییک به دلیل قیمت مناسبی که دارد، بازارش گرمتر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز