ال 90 بخریم یا پژو پرشیا ELX ؟

لست سکند

با نزدیک شدن ایام نوروز اهالی سفر به فکر خرید یا ارتقاء خودرو زیر پای خود هستند و در میان خودروهایی که با بودجه حدود 200 میلیون تومان می توان خرید ، دو انتخاب نسبتا خوب یعنی ال 90 و پژو پرشیا  ELX را محک می زنند.

به گزارش کاماپرس، خودروهای موجود در بازار ایران تنوع چندانی ندارند اما انتخاب بین همین خودروهای معدود هم کار ساده ای نیست. برای مثال اگر بودجه‌تان به شما حق انتخاب بدهد بین دو خودرو ال 90 و پژو پرشیا ELX کدام را انتخاب می کنید؟ روزنامه هفت صبح در گزارشی به این سوژه پرداخته و نوشته است؛این روزها با بودجه ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی اگر حوصله خرید خودروهای نو اما ضعیف ایران خودرو را ندارید و دلتان هوای خودروهای باکیفیت و قدیمی قبلی را کرده است می توانید سراغ نمونه های تمیز تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ و پژو پارس elx بروید که در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ تولید شده‌اند.

طراحی ال 90 به روز تر است

طراحی هر دو خودرو به نسبت در طول این سال‌ها قدیمی شده است اما پژو پرشیا را می‌توان از این نظر خود روی بدتر دانست.  طراحی این خودرو برای دهه ۸۰ و زمانی که پژو ۴۰۵ هنوز سهم بیشتری از بازار را در انحصار خود داشت زیبا و مدرن به نظر می‌آمد و با چراغ‌های دورنگ و دودی در نسخه elx جذابیت جوان پسندانه خود را هم داشت. اما این روزها مانند برادر بزرگترش یعنی پژو ۴۰۵ قدیمی شده و چنگی به دل نمی زند.

تندر ۹۰ هم از طراحی ساده داچیا که خاص سلیقه اروپای شرقی است بهره می برد که چهره ای آرام و اهل خانواده را به نمایش می گذارد. برای کسانی که از چراغ عقب عمودی و کشیده تندر ۹۰ دل خوشی ندارند پرشیا ای ال ایکس گزینه بهتری است اما کسانی که خواهان چهره جدید تر هستند تندر ۹۰ را انتخاب می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

اخبار امروز حوزه خودرو را بخوانید:

ال 90 تجهیزات بهتری دارد

تندر ۹۰ در نسخه فول خود موسوم E2 از شیشه بالابر برقی هر چهار در، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی برقی، ایربگ راننده و سرنشین، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، کامپیوتر سفری، ترمز abs ،فرمان هیدرولیک و قفل کن شیشه های عقب بهره می‌برد.

پژو پرشیا ای ال ایکس نیز به کیسه هوای راننده، ترمز ای‌بی‌اس و گرمکن و سردکن صندلی ها مجهز است. تریم داخلی پژو پرشیای ای ال ایکس با ترکیب بژ و مشکی نسبت به تریم بی روح و خشک تندر ۹۰ زیباتر است.

پرشیا قوی تر و سریع تر است

پرشیا ای ال ایکس از موتور دو لیتری ۱۶ سوپاپ مشهور به موتورزانتیا بهره می برد که قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور است.

قدرت بالای این موتور باعث شده که بتواند به نهایت سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و شتابی ۹ ثانیه داشته باشد اما سواری آن خشک است استهلاک بالایی دارد و باید پیه مصرف بالای آن را هم به تن بمالید.

در مقابل تندر از موتور 1/6 لیتری با توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر استفاده می کند که به دوام بالا، بازدهی خوب و کم هزینه بودن شهرت دارد و مصرف سوخت این خودرو هم ۶.۹ لیتر است.

تندر ۹۰ برای خانواده‌هایی که به دنبال خودرویی جاده را پر بازده می گردند که بتوان به سهولت قطعات یدکی اش را پیدا کرد خودروی ایده‌آل است. در مقابل با پژو پرشیا ای ال ایکس ربرو هستیم که قابلیت فنی درخشان به خصوص برای عاشقان سرعت دارد اما استهلاک و مصرف سوختش بالاست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ال 90 بخریم یا پژو پرشیا ELX ؟

  1. Alireza گفته:

    اقا چرا راهنمایی غلط میکنید ما اصلا ای ال ایکس 2000 نداریم اون هایی ام ک می‌بینید 1905 سی سی است ک رند اش کردن شد 2000 بعد اصلا 16 سوپاپ نیست 8 سوپاپه به این ای ال ایکس ها میگنelxxum
    ک کسی ازش رازی نبود و قدرتش هم 105 اسب بخار بود و فکر کنم از سال 93 شروع شدن
    و نوع دوم ای ال ایکی اصلی= موتور 1800 لیتری 16 سوپاپ با قدرت110 اسب بخار بودن و فقط تا سال 87 خوب بودن ک فرانسه تولید میکرد و اصلا با ال ممد قابل مقایسه نیست !!!!! اگر کسی میخواد ال ممد بگیره توصیه میکنم پارس tu5 بگیره فقط دریچه سیمی باشه دنده دستی ی ریمپ ecu کیت مکش توربو و چند تا چیز دیگه دیگه هیچ چیز حریفش نمیشه قدرت موتور 105 اسب بخار یعنی باelxxum برابری میکنه از اون هم بهتره پس اگر کسی میخواهد elx xum بگیره یا ال ممد پارس tu5 دریچه سیمی بگیره تازه tu5 چهار چرخ دیسکه ال ممد جلو دیسکه عقب کاسه ولی هیچ چیزی حریف elx تا 87 نمیشه دقت کنید ماشین تمیز باشه و این رو هم بدونید ک موتور elx هیچ ربطی ب زانتیا نداره
    با تشکر در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز