انواع نایلون بسته بندی و کاربرد آنها

لست سکند

بسته بندی محصول، یکی از بخش‌های اصلی تولید و یکی از دغدغه‌های صاحبان صنایع است. هر محصول برای عرضه در بازار نیاز به بسته بندی مناسب دارد و به دلیل اینکه این روزها بسته بندی با نایلون، یک روش پرکاربرد است، باید بدانیم که کدام نوع از نایلون مناسب بسته بندی برای محصول مورد نظر خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع نایلون بسته بندی و موارد استفاده از این محصول پرداخته است.

نایلون بسته بندی چیست؟

نایلون بسته‌ بندی نوعی از نایلون است که معمولا برای بسته بندی محصولات از آن استفاده می‌شود. در واقع این محصول نوعی از پلیمر صنعتی است که به محصولات پلی اتیلنی معروف هستند. نایلون بسته بندی در صنعت به عنوان پلی اتیلن سبک نیز شناخته می‌شود.

این نوع از نایلون در صنعت بسته‌ بندی انقلابی به پا کرده است؛ به طوری که معمولا صنایعی مانند پوشاک، کشاورزی، مواد غذایی و لوازم یدکی، مشابه نایلون را پایه بسته بندی خود قرار داده‌اند. نایلون علاوه بر سبکی و بهداشتی بودن، ارزان‌تر از سایر مواد اولیه برای بسته بندی است و همین موضوع سبب می‌شود که قیمت نهایی تولید در محصولات بسته بندی شده با نایلون پایین بیاید.

اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، شفافیت و روشنایی بالا، ضریب اصطکاک پایین و مقاومت در برابر خراشیدگی و ساییدگی از جمله دلایل انتخاب آن برای بسته بندی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انواع نایلون بسته بندی

شیرینگ حرارتی، یکی از پرکاربردترین انواع نایلون بسته بندی است. این نوع از نایلون به دلیل نوع ساخت و فرمول به کار رفته در آن، با افزایش حرارت به جای سوختن، جمع می‌شود و به همین دلیل می‌تواند بهترین روش بسته بندی برای مواد غذایی مانند انواع نوشابه، آب معدنی و سایر محصولات مشابه باشد. این نوع از بسته بندی بسیار محکم بوده و به خوبی از وسایل درون خود محافظت می‌کند.

استرچ بسته بندی نیز یکی دیگر از نایلون‌های مخصوص این کار است و از آن برای بسته بندی انواع مواد غذایی، کشاورزی و سایر محصولات خانه و آشپزخانه استفاده می‌شود. استرچ، یک نوع نایلون مناسب بسته بندی است که دارای خاصیت کش آمدن است و می‌تواند به عنوان روکش محصول مورد استفاده قرار گیرد.

نایلون‌های حبابدار نیز معمولا برای بسته بندی محصولات شکستنی و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از نایلون‌ها دارای حباب‌های هوا هستند که به بسته بندی، حالت ارتجاعی و نرم داده و از شدت ضربه وارد شده به محصول می‌کاهد.

همچنین نوعی از نایلون‌ها نیز برای بسته بندی محصولات ریزتر مانند محصولات کشاورزی و لوازم یدکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از نایلون بسته بندی در اندازه‌های مختلف به صورت کیسه‌ای تولید شده و در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد.

امکان چاپ روی نایلون

یکی دیگر از دلایل انتخاب نایلون به عنوان ماده اصلی برای بسته بندی، امکان چاپ روی آن است. می‌توان طرح‌هایی تا 12 رنگ را روی نایلون‌ها به آسانی چاپ کرد. این طرح‌ها می‌تواند شامل تصاویر، لوگو، نوشته و هر چیز دیگری باشد.

چاپ سیلک، ارزان‌ترین نوع چاپ روی نایلون است و در این روش دستی نیازی به هزینه کردن برای تهیه کلیشه نیست. این نوع چاپ برای تعداد زیر 500 کیلو توجیه اقتصادی دارد و معمولا برای چاپ‌های بالاتر از سایر روش‌های چاپ روی نایلون استفاده می‌شود.

از سایر روش‌های چاپ می‌توان به چاپ فلسکو سیلندر مرکزی و فلسکو استک اشاره کرد که هر دو برای چاپ انواع نایلون بسته بندی ایده آل است. در این دو روش باید کلیشه نیز تهیه شود که هزینه ساخت کلیشه معمولا به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. اگرچه هزینه این نوع از چاپ نسبت به چاپ سیلک و دستی بالاتر بوده، اما کیفیت و دقت چاپ در این دو روش ماشینی و مدرن بیشتر است. در این روش‌ها می‌توان روی هر نوع نایلون بسته بندی عملیات چاپ را به سرعت انجام داد.

خرید انواع آنلاین نایلون بسته بندی از «ساینا پلاست»

گروه صنعتی ساینا پلاست، تولید کننده محصولات با کیفیت پلاستیکی در ایران است. این شرکت با تجربه 20 ساله در زمینه تولید و بازرگانی، محصولات خود را با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و جدیدترین دستگاه‌های صنعتی تولید می‌کند. تولید انواع نایلون، سلفون، نایلکس، شیرینگ و استرچ از جمله فعالیت‌های اصلی این گروه صنعتی است.

علاقه‌­مندان برای آشنایی با محصولات گروه صنعتی ساینا پلاست و خرید آنلاین نایلون بسته بندی می‌توانند به وبسایت saniyaplast.com مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02140776091 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سانیا پلاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز