کدام شرکت در سال مالی 1399 رتبه اول صد شرکت برتر ایران را به دست آورد؟

لست سکند

هر ساله سازمان مدیریت صنعتی لیست 100 شرکت برتر کشور را ارائه می‌دهد. این کار با هدف شفاف سازی، ایجاد تعامل بین شرکت‌های مختلف و گسترش رقابت میان آن‌ها انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنعت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس معیارهای سازمان مدیریت صنعتی و میزان فروش ثبت شده هر شرکت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانست در رتبه اول لیست صد شرکت برتر سال 1399 قرار بگیرد. این شرکت سال گذشته تقریبا 146 هزار میلیارد تومان فروش داشت و در صدر لیست 100 شرکت برتر سال 1398 قرار گرفته بود. میزان فروش این شرکت در سال 1398 بالغ بر 81 هزار میلیارد تومان بود. بنابراین مجموعه ذکر شده توانست رشد 65 هزار میلیارد تومانی را به ثبت برساند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هلدینگ خلیج فارس و برخی از ویژگی‌های آن

شرکت صنایع پتروشیمی در سال 1389 از مجموع شرکت‌های تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه گذاری، آموزشی و خدماتی تشکیل شد و از همان زمان آغاز به کار کرد. بخشی از این مجموعه سال 1392 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی از مدیریت دولتی به بخش خصوصی واگذار شد. طی سال جاری دولت تصمیم گرفت تمامی سهام خود را از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قالب چند بلوک‌ به بخش خصوصی واگذار کند تا عملیات خصوصی سازی بزرگ‌ترین هلدینگ ایران به طور کامل انجام شده باشد.

این هلدینگ تاکنون توانسته در زمینه سودآوری، خلق ارزش افزوده و همچنین صادرات هم رتبه اول را به دست آورد. رتبه دوم بالاترین ارزش بازار و رتبه ششم بیشترین دارایی هم از دیگر افتخارات این مجموعه محسوب می‌شود.

شرکت‌های بزرگی مثل مبین انرژی خلیج فارس، پتروشیمی شهید تندگویان، تجارت صنعت خلیج فارس، ره آوران فنون پتروشیمی و … زیرمجموعه این هلدینگ محسوب می‌شوند. اخیرا دکتر عبدالعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل این هلدینگ برگزیده شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز