کاهش 5 تا 15 میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی

خودرو داخلی ارزان می‌شود؟
لست سکند

رکود شدید بازار خودرو، افزایش مداوم قیمت‌ها و عرضه محصولات خوردوسازان در بورس کالا خریداران و فروشندگان خودرو را در بلاتکلیفی قرار داده است.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام رسانه‌ها، قیمت اغلب خودروها در هفته گذشته شیب صعودی داشته است؛ به شکلی که پراید ۱۱۱ و 131 با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت به ترتیب به قیمت ۲۹۰ میلیون و 280 میلیون تومان رسیدند. البته پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر قیمت در محدود 480 میلیون تومان باقی ماند.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در باره وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته به خبرآنلاین گفت: هم‌اکنون بازار خودرو به خواب رفته و رکود سنگینی بر بازار حاکم و معاملات در حد صفر است. با توجه به آنکه تحویل خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا از جمله خودرو دنا به خریداران در ماه‌های آینده صورت می‌گیرد و همچنین با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو، عرضه اخیر در بازار فعلا تاثیری نداشته و آثارش در بازار نمایان نشده است.

در هفته گذشته دو خودروی دناپلاس اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک تیوفایو با کاهش قیمت مواجه شدند. دناپلاس اتوماتیک با کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت و به ۷۱۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۵ میلیون تومان ارزان شد و با قیمت ۷۲۵ میلیون تومان معامله شد.

پژوپارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ نیز در بازار ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۶۱۵ میلیدن تومان فروش رفت.

راز آسمان پایتخت

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دیگر خودرویی بود که در هفته گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شد و به ۷۳۰ میلیون تومان رسید. تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز پس از کاهش ۱۰ میلیون تومان قیمت، با رقم ۶۱۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز بدون تغییر قیمت، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت داشت. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ در بازار ۵ میلیون تومان گران شده و به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان گران شده و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر قیمت، به نرخ ۵۷۵ میلیون تومان فروش رفت.

از سوی دیگر، راناپلاس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان بالا رفت و ۴۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. این در شرایطی است که ساینا EX دنده‌ای بدون تغییر قیمت، ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت. ساینا پلاس دنده‌ای هم در بازار بدون تغییر قیمت، ۳۱۰ میلیون تومان فروخته شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز