کاهش شدید واردات موبایل در دو ماه گذشته

لست سکند

کاهش شدید واردات موبایل در ماه گذشته و افزایش نیاز مردم باعث شده بازار موبایل با خطر جدی کمبود کالا مواجه شود.

به گزارش کاماپرس، در ۶۰ روز گذشته و به دلیل مشکلاتی مثل عدم تخصیص ارز و محدودیت سقف و سابقه ، تامین موبایل در بازار دچار اختلال جدی شده است. تا جایی که به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل ، ثبت سفارش شرکت‌ها طی دو ماه اخیر نسبت به تیرماه بیش تر از ۱۰ برابر کاهش داشته است. امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این باره توضیح می دهد:« در ۱۲ ماه اخیر تا پایان شهریور ماه ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد شده، در حالی که مصرف کشور در این مدت زمان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است.»

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل درباره میزان واردات و مصرف موبایل در کشور به ایسنا می گوید:« طبق گزارش‌های دریافتی از سامانه همتا، تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است که ثبت سفارش بخش عمده‌ی این موبایل‌ها در تیرماه و میانه مردادماه انجام شده بود. این در حالی است که مصرف کشور با توجه به بازگشایی مدارس بیشتر از حد انتظار بوده، تا جایی که در شهریورماه ۹۹ تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موبایل خریداری و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است. به این ترتیب با مقایسه میزان واردات در شهریور و مصرف در همان ماه می‌توان دریافت که تقاضا از عرضه پیشی گرفته است و این اتفاق پیامدهای خوشایندی برای آینده بازار ندارد. »

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا، سهم بازار برندها در بازار ایران به این ترتیب است:سامسونگ همچنان رتبه اول سهم بازار را با ۵۲ درصد در دست دارد و پس از آن شیائومی با ۱۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. نوکیا، هواوی و اپل نیز جایگاه‌های بعدی را در سهم بازار موبایل کشور به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۵ درصد به خود اختصاص داده‌اند. سامسونگ مدل A10s پرمصرف‌ترین تلفن همراه در بین کاربران ایرانی است و در بین مدل‌های مختلف اپل نیز آیفون ۱۱ با تعداد ۱۴۸ هزار دستگاه پرمصرف‌ترین مدل این برند آمریکایی طی ۱۲ ماه اخیر بوده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اپلسامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز