کاسبان آسیب‌دیده از کرونا خسارت دریافت می‌کنند

لست سکند

همزمان با شیوع کرونا، برای اولین بار در ایران خدمت جدیدی برای توقف کسب و کارهایی که از این بیماری دچار آسیب شده، طراحی و وارد بازار شد. این خدمت، بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی و پاندمی کرونا بوده که به صورت انحصاری در اختیار شرکت بیمه تعاون قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، تاکنون از محل بیمه نامه‌ توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی کووید-19 به بیش از 2 هزار واحد صنفی تحت پوشش این خدمت خسارت پرداخت شده است. این خسارت‌ها طی مراسمی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و چند تن از بیمه گذاران این دسته از بیمه نامه، در ساختمان بیمه مرکزی به صاحبان کسب و کارهای مشمول این بیمه نامه و طرح مذکور منتقل شد.

طبق اطلاعات به دست آمده بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی کرونا، برای درآمدهای 500 هزار تومان تا 12 میلیون روزانه و برای خسارت 60 روزه 30 میلیون تا 720 میلیون تومان ارائه شده است. به گفته غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، بیمه تعاون در این بیمه نامه 13/5 تا 35 درصد ظرفیت نگهداری را متعهد شده، مابقی خسارت‌ها توسط بیمه ایران و بیمه مرکزی به عنوان اتکایی تحت پوشش قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این نوع از بیمه نامه در جهان برای اولین بار توسط کشور ما طراحی شد.

عملکرد بیمه توقف کسب و کار

راز آسمان پایتخت

طبق اعلام یونس مظلومی، مدیر عامل شرکت بیمه تعاون، بیمه نامه توقف کسب و کارهای ناشی از اپیدمی کووید-19، برای نخستین بار در سال 99 وارد فاز اجرایی شد. بیمه نامه مذکور برای توقف 60 روزه فعالیت کسب و کارها، طراحی و فرانشیز بیمه گذاران 7 روزه در نظر گرفته شده است.

این نوع بیمه نامه خسارت‌های مالی ناشی از تعطیلی و عدم فعالیت موقت یا دائم بیمه گذاران در دوره کرونا را پوشش می‌دهد. این خدمت دارای 5 گروه تعهد با توجه به نوع فعالیت بیمه گذاران از لحاظ کم ریسک و پر ریسک بودن است. در این خصوص تاکنون 3 هزار و 600 واحد کسب و کارهای کوچک و متوسط بیمه نامه ذکر شده را خریداری کرده‌اند. در حال حاضر از این تعداد، 200 فقره از کسب و کارها به میزان 6 میلیارد تومان خسارت گرفته‌اند.

گذشته از بیمه نامه توقف کسب و کارها در زمان شیوع گسترده بیماری کرونا، در این دوران تمامی شرکت‌های بیمه ایرانی به میزان 8 هزار میلیارد تومان، پرداخت حق بیمه به بیمارستان‌های کشور داشتند. البته مبلغ مذکور بدون در نظر گرفتن پاراکلینیک‌ها و درمانگاه‌های سطح کشور بوده است.

مرتبط با : بیمه تعاونبیمه مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز