کارگران از ترس اخراج ابتلا به کرونا را پنهان می‌کنند

تور لحظه آخری-کاماپرس

شیوع بیماری کرونا در کشور بیشتر مشاغل را تحت تاثیر قرار داد، در حال حاضر نیروهای زیادی تعدیل و یا اخراج شده اند، برخی هم به خاطر ترس از اخراج بیماری خود را پنهان می کنند.

به گزارش کاماپرس، به گفته خانه کارگر لرستان برخی از کارگران استان لرستان به دلیل ترس از اخراج و بیکار شدن، اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند آن را پنهان می کنند.

استان لرستان از استان های وضعیت قرمز کرونایی در کشور است و با وضعیت افزایشی تعداد مبتلایان کرونا رو به رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) می گوید: کارگران از مرخصی استعلاجی صرف نظر می‌کنند و به کار ادامه می‌دهند. اگرچه کارگران پروژه‌ای استان لرستان ۳ درصد حق بیمه بیکاری خودشان را پرداخت می‌کنند ولی با پایان پروژه از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند.

چرا کارگران بیماری خود را پنهان می کنند؟

راز آسمان پایتخت

در شرایط عادی بخشی از سهم بیمه این کارگران را دولت پرداخت می‌کند، اما از دولت می‌خواهیم که در دوران کرونا حق بیمه آنها را به تمامی پرداخت کند به دلیل اینکه این افراد در حال حاضر بیکار هستند.

او درباره وضعیت کارگران در روزهای کرونایی گفـت: کارگری که کرونا بگیرد، تحت پوشش تامین اجتماعی است و به مرخصی استعلاجی می‌رود اما کارفرما حقوق این یک ماه را پرداخت نمی‌کند به همین دلیل برخی کارگران از ترس بیکار شدن یا به دلیل نگرفتن حقوق در دوران استعلاجی، بیماری خود را پنهان می‌کنند. این یعنی برخی کارگران کرونا دارند ولی به محل کارخود می‌روند و کارگران دیگر را هم آلوده می‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز