کاربرد کمد آزمایشگاهی و انواع کمد مورد نیاز برای آزمایشگاه

کمد آزمایشگاه
تور لحظه آخری-کاماپرس

کمد نگهداری آزمایشگاهی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات در آزمایشگاه جهت نگهداری تمامی لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است. ‎یک کمد نگهداری استاندارد برای افزایش ایمنی محیط آزمایشگاه و حفظ نظم و افزایش کارایی کاربران ضروری می باشد.

به گزارش کاماپرس، کمد نگهداری آزمایشگاهی بسته به نیاز کاربران کاربردهای متفاوتی دارد و در مکان های مختلف مانند مدارس، ادارات، آزمایشگاه، دانشگاه و کارخانجات استفاده می گردند. در پروژه راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه نصب و کاربرد کمد آزمایشگاهی پس از مرحله سکوبندی آزمایشگاه انجام می شود. کمد آزمایشگاهی انواع مختلفی از نظر کاربرد , متریال و ابعاد و … دارد که بسته به نیاز هر آزمایشگاه بهتر است از مدل های مناسب این کمدها استفاده شود.

کاربرد کمد آزمایشگاهی و انواع آن چیست؟
کمدهای آزمایشگاهی با توجه به مواردی که باید از آن محافظت نمایند باید از متریال مختلفی ساخته شود همچنین ابعاد و اندازه های این کمد ها نیز متفاوت اند از این رو باید متناسب با کاربری آزمایشگاه از کمدهایی با متریال و ابعاد مناسب استفاده شود.
انواع کمدهای آزمایشگاهی شامل :
• کمد نگهداری مواد شیمیایی
• کمد نگهداری کپسول و سیلندر گاز
• کمد ضد اشتعال
می باشد.
متریال به کار رفته در تولید کمد آزمایشگاهی می تواند از ام دی اف با پوشش HPL , استیل ضد زنگ , پی وی سی و … باشد. کمدهای ضد اشتعال از جنس فولاد ضد انفجار ساخته می شود و می توانند در مقابل حرارت و آتش سوزی مقاومت خوبی از خود نشان دهند و انفجار را به تعویق بیندازند.
کاربرد کمد آزمایشگاهی به عنوان کمد نگهداری مواد شیمیایی
در گزارشی که امروز در ایسنا آمده است، یک کاربرد کمد آزمایشگاهی به عنوان کمد نگهداری مواد شیمیایی است. در هر آزمایشگاه انواع مختلف مواد شیمیایی از جمله اسیدها , بازها و … وجود دارد و انتخاب محل مناسب برای نگهداری از آنها علاوه بر اینکه از نظر ایمنی و حفاظتی اهمیت زیادی دارد در ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر نیز موثر است. قابلیت نگهداری از مواد مختلف و سهولت در برداشتن و گذاشتن مواد در داخل کمد از مهم ترین کاربرد کمد آزمایشگاهی نگهداری مواد شیمیایی است. جنس اسکلت به کار رفته در ساخت این کمدها از ورق های ضخیم است که با پوشش مناسب رنگ شده اند. این کمد ها دارای طبقات قابل تنظیم هستند و تعداد زیادی از مواد شیمیایی را می توانند در خود نگهداری نمایند.
عمق , ارتفاع و عرض این کمدها با توجه به کاربرد کمد آزمایشگاهی انتخاب می شود و ابعاد سفارشی مشتری نیز قابل طراحی و ساخت است.
مزایای کمد آزمایشگاهی چیست؟

همانطور که گفتیم برای اینکه در استفاده از مواد مختلف با مشکل مواجه نشویم و نظم و ترتیب آزمایشگاه نیز برهم نخورد بهتر است کمد آزمایشگاه استفاده کنیم.
یک کاربرد کمد آزمایشگاهی سهولت در استفاده از مواد مختلف است. این کمدها از مواد مختلف شیمیایی, اسیدی و ضد اشتعال نگهداری می کنند و هر زمان که پرسنل به این مواد نیاز داشته باشند می دانند که کجا آن را پیدا کنند. میز آزمایشگاهی مکانی است که کاربران روی آن آزمایش های مختلف انجام می دهند و بهتر است از شلوغ کردن آن پرهیز شود برای نگهداری از مواد مختلف از کمد آزمایشگاه یا کابینت آزمایشگاهی استفاده می شود. کابینت بندی آزمایشگاه برای نگهداری از مواد ساده تر استفاده می شود اما در صورتی که ما با مواد شیمیایی خطرناک و قابل اشتعال کار می کنیم برای نگهداری از آنها بهتر است کمد آزمایشگاهی مناسب که قابلیت مقاومت در مقابل آتش سوزی و انفجار را داشته گاوصندوق نیکا باشد استفاده کنیم.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کارن پویا نوآور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز