کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف

ورق گالوانیزه - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

زنگ‌­زدگی، فروریختگی و در نهایت از بین رفتن آهن و فولاد در برخورد با جریان هوا و آب، یک مسئله کاملا طبیعی و قابل توجه است. البته با به کارگیری ورق گالوانیزه می­‌توان این فلزات را در برابر صدمات و آسیب‌هایی مانند آتش سوزی، طوفان و باران‌های شدید مقاوم و قدرتمند کرد.

به گزارش کاماپرس، پوشش ورق فولادی با فلز روی در واقع باعث شکل‌­گیری ورق گالوانیزه می‌شود. این محصول به اندازه‌ای کاربرد دارد که در هر جایی اعم از پل‌ها، استادیوم‌ها، دروازه‌ها و نرده‌ها، چراغ خیابان‌ها، سقف منازل و اتومبیل دیده می‌شود. این ورق به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود اعم از هزینه تولید بسیار پایین نسبت به دیگر ورق‌های مقاوم در برابر خوردگی، آسان بودن جوشکاری، پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیر، ظاهر براق و زیبا و شکل و فرم گیری راحت بسیار مورد توجه است.

خواص گالوانیزه

ورق گالوانیزه به دلیل داشتن خاصیت مقاومت در برابر خوردگی و اکسید شدن، بسیار مورد توجه فعالان صنایع مختلف قرار دارد. علاوه بر این، به راحتی رنگ می‌شود و فرم می‌گیرد که این موضوع نیز برای صاحبان صنایع مختلف مهم است. استفاده از آن نسبت به دیگر اوراق فولادی به خاطر صرفه اقتصادی بیشتر، بسیار مورد توجه است. در واقع این ورق هزینه تعمیر، نگهداری و تولید پایینی دارد و این موارد باعث محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان می‌شود. همچنین این نوع ورق­ها به دلیل داشتن ظاهری زیبا و براق بسیار مورد توجه صاحبان صنایع قرار دارند. این ورق به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل بیرونی، در حین انجام فرآیند حمل و نقل و نصب، نسبت به دیگر ورق‌های فولادی آسیب کمتری متحمل می‌شود.

ورق گالوانیزه - کاماپرس

حداکثر عمر ورق گالوانیزه و ابعاد آن

طبق اطلاعات و شواهد موجود، عمر مفید این ورق تقریبا 20 تا 30 سال است. به طور طبیعی اگر در معرض بارش باران و هوای مرطوب قرار گیرد، عمر طولانی‌تری پیدا خواهد کرد. افرادی که قصد به کارگیری این محصول در مناطق پربارش و مرطوب دارند، می‌­توانند با رنگ کردن، مقاومت و طول عمر آن را بالا ببرند.

راز آسمان پایتخت

ضخامت ورق‌ گالوانیزه بین 0.18 تا 6 میلی‌متر بوده و در هر اندازه قابل عرضه است. بیشتر ورق‌های گالوانیزه موجود در بازار ایران از طریق نورد سرد یا گرم تولید می‌شوند. بازه ضخامت ورق‌های گالوانیزه تولید ایران بین 0.3 تا 2.5 میلی‌متر است.

تقسیم‌­بندی ورق گالوانیزه

تقسیم بندی‌های مختلفی برای ورق گالوانیزه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به دسته بندی براساس سطح ظاهری اشاره کرد. که براساس شکل ظاهری به بی‌گل، دارای گل ریز و گل درشت تقسیم می‌شود که در بازار به گل‌های این نوع ورق، کریستال نیز گفته می‌شود. تفاوت گل‌های آن به دلیل متفاوت بودن در سرد کردن ورق و اندازه روی مصرفی در گالوانیزه کردن آن‌ها است.

هر نوع ورق گالوانیزه به شکل شیت، برش خورده، رول و برشی به متقاضیان عرضه می‌شود. افرادی که به این نوع ورق نیاز دارند، در ابتدا باید قیمت این محصول را رصد کرده و سپس برای خرید اقدام کنند.

ورق گالوانیزه - کاماپرس

رصد قیمت و خرید ورق گالوانیزه از «آهن ملت»

به منظور رصد قیمت این محصول در بازار آهن نیازی به حضور فیزیکی نیست. در حال حاضر برخی درگاه‌های معتبر مانند آهن ملت، قیمت روز انواع ورق گالوانیزه را در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می­‌دهند. این مجموعه باسابقه ارائه دهنده قیمت روز انواع آهن و مقاطع فولادی بوده و همچنین انواع این محصولات را در اختیار مشتریان می‌گذارد. انواع ورق گالوانیزه و دیگر محصولات آهنی از این درگاه در اندازه دلخواه قابل خرید است و افراد از هر نقطه ایران امکان سفارش محصول مورد نظر خود را دارند. ارسال محصول سفارش داده شده به آهن ملت برای مشتریان تهران یک تا دو روز کاری و برای مشتریان شهرستان بسته به فاصله آن‌ها از تهران یک تا سه روز کاری زمان خواهد بود.

متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی سفارش ورق گالوانیزه یا دیگر محصولات آهنی و مقاطع فولادی می­‌توانند به وبسایت https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز