چگونه ویزا تحصیلی کانادا بگیریم؟

ویزای تحصیلی کانادا-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ویزا تحصیلی کانادا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از موسسه‌ها و دانشگاه‌های کانادا دارند، صادر می‌شود. فرآیند درخواست و اخذ ویزا توریستی کانادا نسبتا طولانی و خسته‌کننده است و در صورتی که متقاضیان از مراحل دقیق آن اطلاع نداشته باشند، سخت‌تر هم خواهد شد. در کنار اینها، ناقص بودن مدارک باعث ریجکت شدن درخواست و تعویق زمان دریافت ویزا می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مراحل و مدارک لازم برای دریافت ویزا تحصیلی کانادا پرداخته است.

ویزا تحصیلی کانادا برای چه افرادی صادر می­‌شود؟

کانادا یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان بوده و شرایط مساعدی برای تحصیل فراهم کرده است؛ به همین دلیل افراد زیادی کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. برای دریافت ویزا تحصیلی کانادا متقاضیان باید از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا پذیرش گرفته باشند. به عبارتی می‌توان گفت که ویزا تحصیلی کانادا ترکیبی از ویزای توریستی و مجوز تحصیلی ETA محسوب می‌شود. ویزای تحصیلی صرفا به افراد اجازه شروع تحصیل در کانادا و موسسه آموزشی تعیین‌شده را می‌دهد؛ در صورتی که مجوز تحصیلی به متقاضیان اجازه می‌دهد که تا پایان برنامه تحصیلی خود در کانادا اقامت داشته باشند.

ویزای تحصیلی کانادا-کاماپرس

چه افرادی برای دریافت ویزا تحصیلی کانادا به مجوز تحصیلی eTA نیاز دارند؟

دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا دارند، برای ورود به این کشور نیاز به ETA و ویزای دانشجویی دارند و فقط بعضی از کسانی که شرایط خاص دارند، ممکن است برای تحصیل در کانادا نیاز  به دریافت مجوز تحصیلی نداشته باشند.

راز آسمان پایتخت

به عنوان نمونه، در صورتی که دوره تحصیلی افراد کمتر از شش ماه طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیلی ندارند. همچنین در صورتی که خود متقاضی یا یکی از اعضای خانواده در کشور کانادا کارمند یا نماینده خارجی بوده که توسط اداه امور جهانی کانادا تایید شده باشد، نیازی به دریافت مجوز تحصیلی وجود ندارد. متقاضیانی که شهروند کشور دیگری هستند و دارای وضعیت ثبت شده در کانادا هستند نیز نیازی به دریافت مجوز تحصیلی ندارند.

ویزای تحصیلی کانادا-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزا تحصیلی کانادا

متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته و از یک موسسه معتبر پذیرش دریافت کرده باشند. نامه پذیرش باید شامل اطلاعات سربرگ رسمی، میزان شهریه پرداختی، برنامه تحصیلی، مدرک دریافتی و شروع و پایان ترم تحصیلی باشد. همچنین متقاضیان باید کپی‌هایی از وضعیت فعلی مهاجرت خود به کانادا یا سایر کشورها ارسال کنند. اسکن پاسپورت، داشتن نامه‌هایی از دادگاه و پلیس برای نشان دادن سابقه کیفری پاک و نامه متقاضی برای توضیح علت مهاجرت تحصیلی ضروری است. برگه معاینات پزشکی، وضعیت اشتغال به تحصیل یا شغل و دو قطعه عکس مطابق با شرایط ویزای کانادا از سایر مدارک ضروری برای درخواست ویزا تحصیلی است. متقاضیان باید مدرکی مبتنی بر اینکه توانایی مالی پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا دارند، ارائه کنند. متقاضیان باید در یک نامه دلایل تحصیل خود در کانادا را توضیح دهند و مسئولیت‌های خود به عنوان یک دانشجو را قبول کنند. در صورتی که افراد برای بار چندم درخواست مجوز تحصیلی می‌دهند، باید شماره اجازه تحصیل خود را بنویسند. همه مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود و گواهی و مدرک مبنی بر صحیح بودن ترجمه نیز وجود داشته باشد.

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

ویزا تحصیلی کانادا تا زمان اتمام دوره تحصیلی و تا 90 روز بعد از آن معتبر است و دانشجویان پس از فارغ­ التحصیل شدن حداکثر سه ماه فرصت دارند که کانادا را ترک کنند. همچنین دانشجویانی که برنامه تحصیلی خود را در مدت زمان مشخص‌شده به اتمام نرسانند، باید ویزای خود را تمدید کنند.

ویزای تحصیلی کانادا-کاماپرس

دریافت تضمینی ویزا تحصیلی کانادا با “سلام ویزا”

سلام ویزا دارای چندین سال سابقه و تیم حرفه‌ای متشکل از بهترین وکلا و کارشناسان مهاجرتی است که از جدیدترین قوانین مهاجرتی مطلع هستند. متقاضیان به راحتی می‌توانند از خدمات و مشورت‌های این مجموعه متناسب با نوع هدف مهاجرتی خود استفاده کنند. این مجموعه دارای بیش از هزار پرونده موفق مهاجرتی است و به همین دلیل متقاضیان با خیال آسوده و با صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. سلام ویزا به متقاضیان در تمامی مراحل گرفتن وقت سفارت، تکمیل مدارک و پیگیری وقت مصاحبه و اخذ ویزا کمک می‌کند. همچنین امکان استفاده از ارزیابی رایگان شرایط توسط سلام ویزا وجود دارد. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  22221500-021 تماس بگیرند یا به وبسایت salamvisa.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز