چگونه می توانیم جلوی سوختن واشر سرسلیندر را بگیریم؟ + قیمت لوازم یدکی خودرو

لست سکند

سوختن واشر سرسیلندر همواره یکی از نگرانی‌های بزرگ رانندگان است. این اتفاق می‌تواند آسیب زیادی را به موتور خودرو وارد کند. با این حال، بسیاری از افراد علت سوختن واشر سرسلیندر را نمی‌دانند و این مسئله باعث می‌شود تا از اقدامات پیشگیرانه نیز آگاهی نداشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت لوازم یدکی خودرو بستگی به عوامل متعددی همچون مدل خودرو و برند قطعه یدکی دارد. اما تعویض واشر سرسیلندر همیشه یکی از گران‌ترین هزینه‌های تعمیر انواع خودرو به شمار می‌رود. سوال این است که منظور از سوختن واشر سرسلیندر چیست و چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟

در همین زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کارکرد واشر سرسیلندر

این قطعه، فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب‌بندی یا یکپارچه می‌کند. بنابراین، واشر سرسیلندر از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال‌های آب و نشت روغت از کانال‌های روغن جلوگیری می‌کند. هرگونه بروز نشتی گاز، بر عملکرد موتور تاثیر منفی می‌گذارد. جنس واشر سرسلیندر از مواد نسوز و با کیفیت است. البته همواره باید در هنگام خرید این قطعه از ضمانت کیفیت و اصالت اطمینان حاصل کرد.

سوختن واشر سرسلیندر

در واقع، منظور از سوختن واشر سرسلیندر این است که این قطعه حالت اولیه خود را از دست داده است. بنابراین، آب‌بندی بین سیستم‌های موتور خودرو نیز از بین می‌رود. مهم‌ترین علامت سوختن واشر سرسیلندر، داغ شدن بیش از اندازه موتور است.

اگر روغن در داخل مخزن رادیاتور دیده می‌شود و یا اگر موتور خودرو صبح‌ها کمی با تاخیر روشن می‌شود می‌تواند نشانه سوختن واشر سرسیلندر باشد. لرزیدن موتور پس از روشن شدن، کم شدن آب رادیاتور، شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد و متورم شدن شلنگ‌های متصل به رادیاتور از دیگر علائم بروز این اتفاق است. اگر واشر سرسیلندر بسوزد، ممکن است ضد یخ از موتور نشت کند و این مسئله باعث گرم شدن زیاد موتور می‌شود.

قابل ذکر است که واشر سرسیلندر در یک لحظه نمی‌سوزد؛ بنابراین، اگر چنین مواردی مشاهده شد باید در سریع‌ترین زمان ممکن به تعمیرگاه مراجعه کرد. در غیر اینصورت، موجب بروز خسارات هنگفتی خواهد شد. بهتر است ماشین توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل شده و از ادامه مسیر طولانی جداً خودداری شود.

دلایل سوختن واشر سرسلیندر

سوختن واشر سرسیلندر دلایلی دارد که با اطلاع از آنها می‌توان تا حد ممکن از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. کم بودن آب رادیاتور، نقض فنی در ترموستات، رسوب آب در رادیاتور یا نقض در عملکرد پروانه، پیچ خوردگی شلنگ‌های رادیاتور، نقض فنی در واتر پمپ و رانندگی طولانی در ترافیک به خصوص در فصل گرما از جمله دلایل سوختن واشرسرسلیندر به شمار می‌رود.

خرید لوازم یدکی خودرو با کیفیت

همانطور که اشاره شد، یکی از ساده‌ترین روش‌های جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، توجه به کیفیت واشر سرسیلندر در هنگام تعویض این قطعه است. یدک یار، معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی در سراسر کشور است که لوازم یدکی اصل و با کیفیت را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. لازم به ذکر است که متخصصان این مجموعه می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در مورد خرید لوازم یدکی خودرو و واشر سرسلیندر مناسب در اختیار مشتریان بگذارند.

لیست قیمت برخی از لوازم یدکی از مجموعه یدک یار در جدول زیر قابل مشاهده است؛

قطعه خودرو قیمت
واشر سرسیلندر پراید 280 هزار تومان
واشر سرسیلندر 206 تیپ 2 350 هزار تومان
واشر سرسیلندر 206 تیپ 5 350 هزار تومان
واشر سرسیلندر 207 350 هزار تومان
واشر سرسیلندر دنا 490 هزار تومان
واشر سرسیلندر دنا پلاس توربو یک میلیون تومان
واشر سرسیلندر رانا 550 هزار تومان
واشر سرسیلندر تیبا 260 هزار تومان
واشر سرسیلندر ساینا 370 هزار تومان
واشر سرسیلندر کوییک 250 هزار تومان
واشر سرسیلندر ریو یک میلیون و 200 هزار تومان
واشر سرسیلندر 405 180 هزار تومان
واشر سرسیلندر سمند EF7 490 هزار تومان
واشر سرسیلندر پژو 2008 یک میلیون و 500 هزار تومان
واشر سرسیلندر ال نود 850 هزار تومان
واشر سرسیلندر پژو پارس 180 هزار تومان
واشر سرسیلندر هایما S7 یک میلیون و 300 هزار تومان
واشر سرسیلندر سراتو سایپا 800 هزار تومان

انتهای پیام

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز