چگونه شارژر مناسب با گوشی خود را انتخاب کنیم؟

شارژر
لست سکند

در این گزارش قصد داریم نکاتی جهت خرید شارژ های موبایل را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

به گزارش کاماپرس، قبل از خرید یک شارژر جدید، کاربران گوشی های موبایل باید در نظر بگیرند که در چه زمان ها و مکان هایی بیشتر به شارژ کردن گوشی های شان نیاز دارند.

پریز برق یا کامپیوتر شاید همیشه نزدیک نباشد، برای همین کاربران زرنگ و حواس جمع ممکن است بخواهند چند مدل شارژر برای مواقع مختلف خریداری کنند.

حتی شارژرهایی وجود دارند که با منابع انرژی جایگزین کار می کنند. برخی از خریداران ممکن است صرفا به دنبال تهیه یک شارژر یدکی برای استفاده در زمان شکستن یا گم کردن شارژر فعلی شان باشند.

توصیه می شود که کاربران موقع خرید شارژر گوشی موبایل اطلاعات محصول را به دقت بخوانند تا ممطئن شوند شارژر مورد نظر با گوشی شان سازگار است. شارژر گوشی های موبایل را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ لوازم الکترونیکی، فروشگاه ها و خرده فروشی ها خریداری کنید.

راز آسمان پایتخت

با جست و جوی ساده داخل گوگل راهکارهای زیادی جهت تشخیص شارژر اصلی از نمونه فیک و تقلبی را می بینیم ولی از دید مرکز باتری اصلا این رهکارها مناسب نیست چندین راهکار که خیلی از سایت ها به اون اشاره کردن به شرح زیر است به بررسی چند مورد اون ها می پردازیم:

1-توجه به ارم سامسونگ

2-اطلاعات درج شده روی بنده شارژر

3-درج شدن نوشته Made In Vitenam

4-محل قرار گیری پورت Usb

5-علامت UL رو بدنه شارژر

اول بریم مساله ساخت کشور سازنده شارژها که ساخت چین هستند و چیزی بنام ویتنام و کره و غیره

ما امروز دو مدل شارژر سامسونگ فست و غیر فست دوتا کیفیت متفاوت رو از پوسته اداپتور شارژ جدا کردیم که ببینیم داخل این پوشته ها چه خبر است به دو عکس زیر توجه کنید:

نمونه شارژر دو امپر غیر فست

شارژر فست شارژ سامسونگ

در اخر این مقاله راهکارهایی رو از دید مرکز باتری به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید خرید بهتری داشته باشید

در مورد شارژر اصلی آیفون به همین ترتیب هست که نمی توانیم از روی شکل ظاهری شارژر به کیفیت اون شارژر پی ببریم

چند مورد راهکار جهت این راهنما مورد تایید مرکز باتری وجود دارد که به شرح زیر است:

وزن شارژر:اگه به عکس بالای مقاله توجه کنید متوجه می شود اداپتور شارژ اصلی از خازن و ای سی های بیشتری استفاده شده پس طبیعتا وزن بیشتری خواهد داشت.(متاسفانه در بعضی از موارد شرکت های تولید کننده از اهن اضافی جهت بالا بردن وزن شارژر استفاده می کنند.)

کیفیت شارژ:نحوه شارژ شدن گوشی شما می تواند مهمترین ابزار جهت شارژر خریداری شده شما باشد اگر شارژر شما گوشی شما را سریع و بدون مشکل هنگ کردن گوشی و از کار افتادن تاچ گوشی کار می کند شارژر شما با کیفیت است

داغ شدن شارژر: اگر هنگام استفاده از شارژ اداپتور شارژ بیشتر از حد امکان داغ می شود شارژر شما کیفیت خوبی ندارد در دراز مدت امکان خراب شدن شارژر وجود دارد. ( داغ شدن اداپتور شارژ در حالت نرمال طبیعی است در صورت داغ شدن به حدی برسد که از تماس با دست احسای گرمای بیش از اندازه کنید مشکل دارد)

قرار گرفتن محل وردی Usb: محل های ورودی Usb در نمونه اورجینال مایل به سمت چپ قرار می گیرند ولی نمونه های کپی مایل به سمت راست قرار میگیرند برای اینکه درک بهتری از منظور ما داشته باشید به عکس زیر توجه کنید.(این راهکار فقط مورد تجربی ما در زمینه شارژ بود و دلیلی صد در صدی ندارد)

توجه کنید یکی از مهمترین معایب که شارژر های کپی دارند این است مشکل در دراز مدت برای باتری و ای سی شارژ گوشی به وجود می اورند پس در خرید شارژر با کیفیت دقت کنید.

منبع: ایسنا

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز