چگونه رتبه‌ های سایتم را چک کنم؟

چک کردن رتبه سایت-کاماپرس

بسیاری از مدیران سایت‌ها بعد از انتشار یک محتوا به دنبال پیدا کردن رتبه سایت در کلمات کلیدی هستند که سایت را برای آن بهینه کردند. خیلی از افراد به اشتباه در مرورگر خود کلماتی که روی آنها کار کردند را جستجو می‌کنند و تصور می‌کنند در صفحه اول گوگل قرار دارند.

به گزارش کاماپرس به نقل از رنک فایند، نتایجی که با جستجو در مرورگر خود می‌بینید، واقعی نیستند. زیرا گوگل با توجه به تاریخچه جستجوهای شما و موقعیت جغرافیایی، نتایجی را به شما نشان می‌دهد که احتمالا ارتباط بیشتری با شما دارند. پس برای دیدن رتبه یا رنک سایت باید چه کرد؟! 4 روش رایگان برای این کار را در ادامه معرفی می‌کنیم.

1.   به صورت ناشناس یا Incognito جستجو کنید

شاید ساده‌ترین راه برای بررسی وضعیت سایت بدون اینکه تاریخچه مرورگر روی نتایج گوگل تاثیر بگذارد، جستجو به صورت ناشناس باشد. برای اینکه حالت Incognito را در مرورگر کروم باز کنید کافی است سه کلید Ctrl و Shift و N را همزمان فشار دهید. در پنجره مشکی رنگی که باز می‌شود، جستجوی شما بدون در نظر گرفتن معیارهایی مثل موقعیت جغرافیایی یا تاریخچه جستجوها خواهد بود. حالا کافی است کلماتی که روی آنها کار کردید را جستجو کنید تا رتبه سایت را بررسی کنید. اگر در صفحات ابتدایی نتایج گوگل نباشید، این کار زمان‌بر است. پس به سراغ روش بعدی بروید.

2.   از ابزار پولی  Ahrefs استفاده کنید

ابزار اچرف یکی از ابزارهای قدرتمند سئو است که امکانات بسیاری را برای بررسی سئو سایت و تحقیق کلمات کلیدی در اختیار کاربران می‌گذارد. خوشبختانه این ابزار یک امکان رایگان دارد که می‌توانید با استفاده از آن، رتبه کلمات کلیدی سایت را در نتایج جستجو بررسی کنید. برای این کار کافی است اینجا کلیک کنید تا وارد ابزار Keyword Rank Checker شوید. سپس کلمات کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید تا رتبه بندی آنها بررسی شود. حواستان باشد که ابزار Ahrefs از لوکیشنی خارج از ایران نتایج SERP را در اختیارتان می‌گذارد؛ پس ممکن است رتبه واقعی سایت با چیزی که می‌بینید متفاوت باشد.

چک کردن رتبه سایت-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

3.   از ابزار ایرانی Rankfind استفاده کنید

با رتبه یاب رنک فایند می توانید روزانه رتبه های سایتتون رو توی گوگل ردگیری کنین و نمودار رشد و کاهش اون رو بررسی کنین و زمانی که فعالیت خاصی روی سایت انجام دادین خیلی راحت میتونین نتیجه اون فعالیت  رو روی نمودار ببینین.

همچنین میتوانید رتبه های رقبای خودتون هم ردگیری و بررسی کنین اگر دیدی رتبه هاش در حال افزایشه متوجه میشین که داره فعالیتی روی وب سایتش انجام میده و بررسیش میکنین.

4.   از ابزار Ubersuggest استفاده کنید

این ابزار به شما اجازه می‌دهد در روز تا 3 بار به صورت رایگان از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است اینجا کلیک کنید تا وارد ابزار Ubersuggest شوید. سپس URL سایت یا صفحه مورد نظر خودتان را وارد کنید تا ابزار به شما بگوید این صفحه با چه کلمات کلیدی رتبه بندی می‌شود و ترافیک را روانه سایت شما می‌کند.

5.   اکانت سایت را در سرچ کنسول آنالیز کنید

یک روش رایگان دیگر برای بررسی رتبه بندی سایت وجود دارد. البته در این روش رتبه سایت برای همه کلمات کلیدی قابل ردیابی نیست؛ فقط کلماتی که توسط مخاطبان جستجو شده باشند و یکی از صفحات سایت شما در نتایج ظاهر شده باشد را با استفاده از سرچ کنسول می‌توانید بررسی کنید. برای استفاده از این ابزار رایگان گوگل باید سایت خودتان را به آن متصل کنید و بعد از جمع آوری اطلاعات توسط سرچ کنسول، در بخش گزارش Performance، با فعال کردن پارامتر Average Position، می‌توانید رتبه سایت را برای کلمات کلیدی مختلف در اختیار داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : رنک فایند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز