چه کسانی می توانند کارت بازرگانی برای واردات و صادرات دریافت کنند؟

واردات و صادرات-کاماپرس

در دنیای تجاری امروز، تجار و بازرگانانی که کار صادرات و واردات انجام می‌دهند باید دارای کارت بازرگانی باشند. در واقع کارت بازرگانی به منظور اجازه نامه و مجوزی است که به وسیله آن می‌توانید واردات و صادرات انجام دهید.

به گزارش کاماپرس، برای دریافت کارت بازرگانی جهت حمل و نقل بین المللی و واردات و صادرات نیاز به یکسری شرایط و مدارک خاص می‌باشد. البته مدارکی که برای ثبت نام کارت بازرگانی شخص حقوقی باید ارائه شود با مدارک ارائه شده توسط شخص حقیقی تفاوت‌هایی دارد که در ادامه مطلب به بررسی کامل آن پرداخته می‌شود؛

کارت بازرگانی چیست؟

تجار و بازرگانان مانند حرفه‌ها و صنایع دیگر جهت حمل و نقل بین المللی محصولات خود نیاز به مجوزی از اتاق بازرگانی دارند. طبق قوانین گمرگی کشور، فقط تجار و بازرگانانی که کارت بازرگانی داشته باشند می‌توانند به واردات و صادرات، حمل و نقل بین المللی و ثبت برند بپردازند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول صادر کردن کارت‌های بازرگانی تجار می‌باشد و مدت اعتبار کارت بازرگانی نیز از یک تا پنج سال می‌باشد که در صورت تایید شرایط توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران معتبر است.

دریافت کارت بازرگانی مزایای فراوانی را به فرد یا شرکت دارنده آن اعطا می‌کند. مثلا با کارت بازرگانی می‌توان از مناطق آزاد به واردات پرداخت و از این طریق اقدام برقراری به ارتباط تجاری با سایر کشورها کرد و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز شرکت کرد. همچنین می‌توان به عضویت در اتاق بازرگانی درآمد و به دریافت ویزای تجاری و ثبت برند لاتین پرداخت.

راز آسمان پایتخت

کارت بازرگانی-کاماپرس

شرایط دریافت کارت بازرگانی چیست؟

همانطور که بیان شد مراحل دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی تفاوت جزئی باهم دارند.

برای دریافت کارت بازرگانی افراد حقیقی شرایطی مانند داشتن حداقل 24 سال سن و همراه داشتن مدارک کامل هویتی (کارت ملی شناسنامه عکس رنگی) الزامی می‌باشد. همچنین مشخص نمودن محل کسب و کار و فعالیت، دارا بودن مدرک تجاری مربوط به تجارت و یا دارابودن سه سال سابقه فعالیت تجاری، عدم اشتغال در دولت و یا استخدام رسمی، احاطه و آشنایی بر قوانین گمرگی و اداری ایران (با استفاده و بهره گیری از کلاس‌هایی که اتاق بازرگانی برگزار می‌کند)، داشتن حساب جاری معتبر نزد بانک‌های عامل کشور ایران، تعهد کتبی به منظور عدم استفاده غیر قانونی از کارت بازرگانی و همچنین ارائه تهعد بر پیروی از سیاست‌های تجاری دولت و در آخر دارا بودن صلاحیت اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و نداشتن سوپیشینه از دیگر شرایط الزامی می‌باشد.

همچنین عمل صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها شرایطی چون دارا بودن گواهی ثبت شرکت و پرونده مالیاتی و کد اقتصادی، دارا بودن حساب جاری به ارزش دویصت میلیون تومان، اثبات عدم ورشکستگی، ارائه یکی از مدارک مالکیت معتبر شرکت، گواهی عدم سوپیشینه مدیر عامل شرکت و… را دارد‌.

کسب راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم جهت امور بازرگانی از گروه الساتجارت راد

گروه بازرگانی راد یکی از معتبرترین شرکت‌ها در جهت ارائه مشاوره و راهنمایی به افراد در جهت امور بازرگانی و دریافت کارت بازرگانی می‌باشد.این شرکت در سال ۱۳۸۹ در تهران تأسیس شد. هدف این مجموعه ابتدا خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بوده و در طی این سال ها، توانسته سهم عمده ای از بازار خدمات واردات در صنایع تجهیزات پزشکی را به دست آورد.

در همین مسیر برای دستیابی به اهداف خود و جلب رضایت مشتریان، با به کارگیری از تجربه و تخصص کارشناسان کارآزموده توانسته است، نیاز طیف های مختلف بازار را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برآورده سازد. وجه تمایز این مجموعه اطلاعات و تجربه، و تلاش برای کسب اعتماد مشتریان است.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز