چند ترفند ساده برای بالا بردن سرعت گوشی های هوشمند اندرویدی

افزایش سرعت گوشی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

این روزها که نرم افزار گوشی های هوشمند پیوسته به روزرسانی می شود و حتی گوشی های میان رده نیز به اندازه کافی قوی هستند تا از عهده اجرای بسیاری اپلیکیشن ها و گیم ها بر بیایند، می توان گفت تنها دشمنی که سرعت گوشی دارد، قدیمی شدن گوشی است.

به گزارش کاماپرس، در واقع از همان لحظه ای که جعبه گوشی جدید و براق تان را باز می کنید و اپلیکیشن های زیادی روی آن نصب می کنید، فایل های هرز و اضافی زیادی نیز روی آن ذخیره می شوند که می توانند همه چیز را به هم بریزند. بعد از چند سال، حتی بهترین گوشی های اندرویدی نیز نشانه هایی از کند شدن نشان خواهند داد ولی ترفندهایی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید عملکرد تلفن خودتان را بهبود ببخشید. البته به کار بستن این ترفند ها باعث نخواهد شد گوشی شما به سرعت گوشی های آخرین مدل و پرچمداری مانند سامسونگ گلکسی زد فولد 4 برسد، ولی متوجه تغییرات زیادی در عملکرد آن خواهید شد. در ادامه چند ترفند ساده معرفی خواهند شد که می توانید در مورد گوشی اندرویدی خودتان به کار ببندید و شاهد افزایش سرعت آن باشید.

افزایش سرعت گوشی-کاماپرس

1.فضای ذخیره را خالی کنید

اگر حافظه گوشی شما پر شده است، همه چیز کند خواهد شد. بنا به گفته شرکت گوگل، هنگامی که کمتر از 10% از حافظه گوشی خالی مانده باشد، متوجه بروز مشکلاتی در عملکرد آن خواهید شد، پس بهتر است همیشه حدود 20% از حافظه گوشی تان را خالی بگذارید.

2.اپلیکیشن هایی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید

اپلیکیشن هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند فضای حافظه را اشغال می کنند و اگر در پس زمینه باز باشند، حافظه رم را مختل می کنند و سرعت گوشی را پایین می آورند. حذف کردن اپلیکیشن های قدیمی سرعت گوشی را بالا می برد و عمر باتری را بیشتر می کند.

3.سرعت انیمیشن سیستم را تغییر دهید

در واقع، تغییر دادن سرعت انیمیشن سیستم یک تلفن اندرویدی سرعت آن را افزایش نمی دهد ولی این احساس را شما به وجود می آورد که عملکرد گوشی بالاتر رفته و سرعت آن بیشتر شده است. این حس به این خاطر به وجود می آید که تأخیر انیمیشن را کم می کند و سکانس های گرافیکی زودتر به پایان می رسند. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، می توانید انیمیشن سیستم را خاموش کنید.

راز آسمان پایتخت

4.گوشی را ری‌استارت کنید

وقتی یک ابراز الکتریکی دچار مشکل می شود، معمولاً ری‌استارت کردن اولین کاری است که انجام می گیرد. همین ترفند ساده می تواند تأثیری فوق العاده در عملکرد گوشی شما داشته باشد، به ویژه زمانی که چند فرایند مزاحم در پس زمینه موجب بروز اختلال شده باشند. بهتر است گوشی خود را دستکم هفته ای یک بار ری‌استارت کنید ولی اگر گوشی باز هم کند باشد می توانید این کار را یک روز در میان انجام دهید.

ری استارت کردن گوشی-کاماپرس

5.از جدیدترین نرم افزارها استفاده کنید

اگر سرعت گوشی تان پایین آمده است، جدیدترین نسخه برنامه ها را نصب کنید. گوگل تمام به روزرسانی هایی که در دسترس است را به اطلاع شما می رساند و استفاده از آخرین نسخه های اندروید باعث می شود عملکرد سیستم بالا برود و سرعت افزایش پیدا کند.

6.ریست و بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر همه ترفندهای قبلی را به کار گرفتید و گوشی تان هنوز کند است، وقت آن است که  گوشی را ریست کرده و به تنظیمات کارخانه برگردانید. توجه داشته باشید اگرچه این ترفند عالی است و عملکرد را بالا می برد ولی همه اطلاعات روی گوشی را پاک خواهد کرد و بهتر از قبل از اجرای این ترفند از اطلاعات گوشی بک آپ بگیرید.

7.به فکر نصب کردن یک ROM جدید باشید

اگر گوشی اندرویدی قدیمی و کند دارید و یا مالک یک گوشی هستید که شرکت سازنده دیگر از آن پشتیبانی نمی کند، می توانید یک ROM یا کرنل جدید روی آن نصب کنید. البته این کار گارانتی گوشی را از بین می برد که البته اگر گوشی تان خیلی قدیمی است نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

ترفندهایی که در بالا ذکر شد می توانند سرعت گوشی شما را مقداری بالا ببرند ولی از آن ها انتظار معجزه کردن نداشته باشید. اگر گوشی تان خیلی قدیمی است و دسترسی محدودی به منابع دارد، بهتر است به فکر خریدن یک گوشی جدید باشید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز