چطور سود 29 درصدی از کارگزاری فارابی بگیریم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

کارگزاری فارابی از طریق صندوق درآمد ثابت لبخند سود بدون ریسک 29 درصدی به سرمایه‌گذاران ارایه می‌دهد و از آنجایی که ریسک‌های گواهی سپرده مانند نرخ شکست ندارد و مشمول مالیات نمی‌شود مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه در ده ماه گذشته بازار سهام روندی اصلاحی داشته و رشد شاخص کل بورس هم به صورت مقطعی اتفاق می‌افتد، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال خرید گواهی‌سپرده 30 درصدی برآمده بودند تا از این طریق بتوانند بدون‌ریسک به بازدهی 30 درصدی در سال دست پیدا کنند. اما نرخ‌شکست 12 درصدی آن منجر شده بود بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای خرید این گواهی نداشته باشند. به همین دلیل برخی به دنبال سرمایه‌گذاری در بازارهایی برآمده‌اند که بتوانند بدون‌ریسک به بازدهی‌های بالایی دست پیدا کنند.

کارگزاری فارابی در حال حاضر صندوق درآمد ثابتی را در نظر گرفته که سود 29 درصدی را به سپرده‌گذاران می‌دهد. صندوق لبخند سود را به صورت روز شمار محاسبه می‌کند و مالیات هم مشمول سرمایه‌گذاران نمی‌شود، به همین دلیل برای آن دسته از سهامدارانی که تاکنون نتوانسته‌اند از بازار سهام بازدهی مناسبی بگیرند و از طرف‌دیگر به دنبال تغییر در استراتژی معاملاتی خود هستند می‌توانند گزینه مناسبی باشد.

مزیت های صندوق لبخند

یکی از مزیت های صندوق لبخند این است که هم اکنون با تقاضای خوبی روبرو است و این حکایت از ادامه روند صعودی این صندوق است. از طرف دیگر به دلیل بازارگردان فعالی که در این صندوق وجود دارد نقدشوندگی آن بالاست، به همین دلیل سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمانی که قصد خرید داشتند سرمایه خود را نقد کنند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر هر واحد این صندوق با قیمت حدود 1425.8 تومان معامله می‌شود، در حالی که در مهرماه با قیمت 1292 تومان معاملات آن آغاز شد. این صندوق در شرایط مختلف همچنان توانسته است روند صعودی خود را حفظ کند. برای نمونه زمانی که گواهی‌سپرده 30 درصدی توسط بانک‌ها اجرایی شد خروج پول حقیقی از برخی صندوق‌ها اتفاق افتاد. اما در همین شرایط صندوق لبخند همچنان پرتقاضا بود و این موضوع نشان می‌دهد که این صندوق مزیت‌های بیشتری نسبت به گواهی سپرده بانکی دارد.

چراکه این صندوق به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و عملا ریسک شکست 12 درصدی که در گواهی سپرده وجود داشت را ندارد. همچنین به دلیل اینکه این صندوق به صورت آنلاین و از طریق کارگزاری ها قابل معامله است، سرمایه‌گذاران می‌توانند در صورتی که بخواهند در معاملات سهام خرید و فروش کنند به راحتی سرمایه آنها قابل دسترس است.

با توجه به اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وعده داده‌اند که نرخ تورم سال آینده به محدود 30 درصد خواهد رسید. این میزان بازدهی صندوق درآمد ثابت لبخند برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است. به ویژه برای افرادی که هم‌اکنون در معاملات بورس حضور دارند و بخشی از پرتفوی آنها متشکل از نمادهای پرریسک است، چنین سرمایه گذاری می تواند پرتفوی آنها را مثبت کند. از طرف دیگر در روندهای صعودی بازار سهام آنها می‌توانند حضور پیدا کنند بدون اینکه مشمول جریمه خروج از صندوق بدون توجه به سررسید شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری فارابی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز