چطور بهترین وکیل ثبتی را انتخاب کنیم؟

وکیل ثبتی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

یکی از دعاوی بسیار وسیع و جنجالی در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف، دعاوی ثبتی است؛ از طرفی خود قانون ثبت نیز، یکی از قانون‌های مهم و پیچیده در کشور محسوب می‌شود. به‌طوری که برخی از وکلای دادگستری تحت عنوان وکیل ثبتی به‌صورت تخصصی در حوزه دعاوی ثبتی، قوانین، آیین‌نامه‌ها و رویه‌های مرتبط فعالیت می‌کنند. از این رو گرفتن وکیل ثبتی مجرب پیش از هرگونه اقدام در خصوص مسائل ثبت بسیار اهمیت دارد. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمایی برای انتخاب بهترین وکیل ثبتی می‌پردازد.

وکیل ثبتی کیست؟

وکیل فعال در امور ثبتی، همان وکیل دادگستری است که دارای تحصیلات حقوقی و پروانه وکالت بوده و به‌ صورت تخصصی در زمینه امور ثبتی فعالیت می‌کند. این دسته از وکلا با قوانین، آیین‌نامه‌ها و رویه‌های ثبتی آشنایی کامل داشته و وظیفه رسیدگی به مشکلات مرتبط با امور ثبتی موکل خود را دارند. افراد می‌توانند وکلای ثبتی را در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر ثبت اسناد رسمی به عنوان وکیل قانونی برای احقاق حق خود معرفی کنند.

دعاوی ثبتی در حیطه کاری وکیل ثبتی کدام است؟

دعاوی مطرح در امور ثبتی بسیار متنوع و گسترده بوده و وکیل ثبتی باید با تمام این دعاوی و قوانین مرتبط با آن‌ها آشنایی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین دعاوی ثبتی در حیطه کاری وکیل ثبت در ادامه بررسی شده است؛

دعاوی ثبتی مرتبط با املاک: این دعاوی با ثبت ملک و املاک و مالکیت آن‌ها مرتبط بوده و در دفتر اسناد و املاک مطرح می‌شود. از جمله این دعاوی می‌توان به دعوی افراز ملک مشاع، دعوی اثبات مالکیت، دعوی فروش ملک مشاع، دعوی اعتراض به ثبت ملک، دعوی ابطال سند رسمی ملک، اعتراض به ثبت ملک یا درخواست ثبت ملک و غیره اشاره کرد.

دعاوی مرتبط با ثبت اسناد: این دعاوی در ارتباط با هرگونه تغییر و اصلاح در اسناد رسمی و عادی مطرح شده و منحصر به اسناد ملکی نیست. از جمله این دعاوی می‌توان به دعوی ابطال سند رسمی، ابطال سند مالکیت معارض، اعتراض به ثبت علامت تجاری یا اختراع، اعتراض به ثبت ملک، ابطال اجراییه ثبتی و ابطال معامله معارض اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

دعاوی مرتبط با اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا: این مورد شامل آن دسته از دعاوی است که در جریان اجرای اسناد رسمی لازم ‌الاجرا مطرح می‌شوند. از جمله این دعاوی می‌توان به دستور اجرای سند رسمی یا شکایت از جعلی بودن سند رسمی اشاره کرد.

وکیل ثبتی-کاماپرس

ویژگی‌های یک وکیل ثبتی خبره و مجرب کدام است؟

با توجه به پیچیدگی و گستردگی دعاوی ثبتی، انتخاب بهترین وکیل ثبتی در تهران و دیگر شهرها از میان صدها وکیل فعال در این حوزه تاحدودی دشوار است. برخی از ویژگی‌های یک وکیل ثبتی مجرب در ادامه آمده است؛

تسلط بر قوانین: نخستین ویژگی بهترین وکیل ثبتی ، آشنایی کامل با تمام زیر و بم‌های قانون ثبت، قانون اساسی، آیین‌نامه‌ها، رویه‌ها و سایر قوانین مرتبط با ثبت است.

مهارت‌های سخنوری و نوشتاری: ابزار کار وکیل ثبتی، اسناد و نوشته‌های قانونی است؛ از این رو یک وکیل ثبتی باید مهارت بالایی در سخنوری و نوشتار داشته باشد تا ضمن دفاع از موکل خود، اسناد دقیقی را تنظیم کرده و ایرادات اسناد را پیدا کنند.

پیگیری منظم: وکیل ثبتی باید ضمن آگاهی از تمام جنبه‌های پرونده، مرتبا روند پیشرفت آن را تحت نظر داشته و در صورت نیاز سریعا در در مراجع صالح از جمله سازمان اسناد و املاک کشور و در موارد خاص شورای عالی ثبت حضور پیدا کرده و مشکلات موکل خود را طرح و پیگیری کند.

موارد عمومی: از دیگر ویژگی‌های بهترین وکیل ثبتی در تهران و دیگر شهرها می‌توان به برخورداری از تحصیلات بالای حقوقی، برخورداری از مهارت کافی در تحلیل مسائل، سابقه و تجربیات موفق، نظم و انظباط، رازداری و غیره اشاره کرد.

وکیل ثبتی-کاماپرس

حقیقت گستر

موسسه حقوقی حقیقت گستر با برخورداری از تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب، خدمات ویژه‌ای را در تمام حوزه‌های حقوقی مانند امور ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع ارائه می‌کند.

این موسسه در هر یک از مباحث حقوقی دارای یک دپارتمان تخصصی متشکل از وکلای متخصص آن حوزه بوده و پرونده موکلین پس از دریافت، مستقیما به دپارتمان مخصوص و یک وکیل مجرب ارجاع می‌شود. از جمله خدمات ویژه موسسه حقیقت گستر می‌توان به ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص اشاره کرد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­ توانند به وبسایت /https://www.haghgostar.com مراجعه کنند.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز