چرا مردم روز شنبه را دوست ندارند؟

چرا مردم روز شنبه را دوست ندارند؟-کاماپرس

بررسی‌ها نشان می‌هد که استرس روز کاری اول هفته در برخی افراد باعث می‌شود رغبتی برای حضور سر کار نداشته باشند. این دسته از افراد به نوعی از اضطراب بی‌دلیل، بدخلقی و بی‌حوصلگی رنج می‌برند؛ موضوعاتی که مستقیما در عملکرد و بازده کاری آنان تاثیرگذار است.

به گزارش کاماپرس، رندا اسپنسر یک نوجوان 16 ساله بود که در سال 1979 دو بزرگسال را به قتل رساند و 9 نفر را زخمی کرد. او  در همان زمان دلیل این جنایت باورنکردنی را تنفر از روز اول هفته بیان کرد.

یک بررسی نشان می‌دهد که روز اول هفته به عنوان چالش برانگیزترین روز کاری در سراسر جهان شناخته می‌شود و اگرچه بسیاری از ما مثل برندا انگیزه قتل نداریم اما احتمالا خلق همگی ما در روز اول هفته تنگ است.

بیشتر بخوانید:

البته پدیده شنبه‌های آزاردهنده تنها مختص کسانی نیست که به شغل خود علاقه‌ای ندارند؛ دلیل این مساله می‌تواند به استراحت ناکافی در آخر هفته، فشار پروژه‌ها و یا خاطرات بد افراد در روزهای شنبه مرتبط باشد. حتی ممکن است شما بدون هیچ دلیلی در روزهای اول هفته اضطراب بیشتری داشته باشید.

راز آسمان پایتخت

بررسی‌ها نشان می‌هد، استرس روز کاری اول هفته در برخی افراد باعث می‌شود رغبتی برای حضور سر کار نداشته باشند یا فعالیت خود را به صورت دورکاری ادامه دهند.

به نقل از اکو ایران، همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، برخی افراد شنبه‌ها تاب آوری و پذیرش کمتری دارند، رفتار و شرایطی که به مرور تا پایان هفته بهبود پیدا می‌کنند. جالب اینجاست که حتی تغییر روزهای کاری و تبدیل آن به 4 روز کاری در هفته یا سبک‌تر کردن فشار کاری در روزهای شنبه‌، هیچ کمکی به این افراد نمی‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز