پیش‌بینی دلار 16 هزار تومانی تا پائیز 1400 + نمودار

لست سکند

یک تحلیل گر اقتصادی که پیش از این نیز پیش بینی های صحیحی از بازار ارز، بازار مسکن و … انجام داده است ، با انتشار نموداری از امکان پذیر بودن سقوط دلار به کانال 10 هزار تومانی خبر داد و تصریح کرد: دلار تا پائیز 1400 امکان سقوط 20 درصدی از کانال 21 هزار تومان را دارد.

به گزارش کاماپرس، دلار امروز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 در بازار آزاد اندکی افزایش قیمت داشته و به 21 هزار و 680 تومان رسیده است با این حال طرفداران نظریه سقوط دلار کم شمار نیستند.

اغلب افرادی که آینده نرخ دلا را کاهشی پیش بینی می کنند این امر را نتیجه مذاکرات احیای برجام می دانند و موفقیت این مذاکرات را قطعی قلمداد می کنند.

یک پژوهشگر سرشناس اقتصادی ضمن انتشار یک نمودار به تحلیل نرخ دلار بر اساس برخی مستندات اقتصادی پرداخت و نوشت: بیش از ۹۰ درصد صادرات ایران شامل سوخت ها و مواد خام و اولیه است. بهبود قیمت سوخت ها و افزایش شدید قیمت جهانی مواد خام و اولیه (و رفع تحریم ها) موجب خواهد شد تا درآمد ارزی ایران در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۰ میلیارد دلار صعود کند.

احسان سلطانی در ادامه تحلیل خود نوشت: دولت به حدود ۵۰ میلیارد دلار ارز و بانک مرکزی به حدود ۸۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی بلوکه شده دسترسی پیدا خواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

وی افزود: روند کاهشی قیمت دلار سیب ورود حدود ۲۰ میلیارد دلار نزد مردم (دلارهای خانگی ) و دلار صادرکنندگان به بازار می شود.

سلطانی یادآور شد: حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ارز می تواند به اقتصاد ایران تزریق شود که مردم (با دلار ۱۵ هزار تومان) قدرت جذب ۴۰-۳۰ میلیارد دلار را دارند، مگر آن که قیمت دلار کاملا واقعی شود.

اخبار مهم و پربازدید امروز:

این تحلیل گر اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم دخالت دولت، بانک مرکزی و بنگاه های شبه دولتی در استمرار سرکوب ارزش پول ملی، «عرضه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارز» و در مقابل «تقاضای کمتر از ۵۰ میلیارد دلار ارز» موجب سقوط شدید قیمت دلار و واقعی شدن «قیمت آن در محدوده ۱۲-۱۰ هزار تومان» خواهد شد.

تا پائیز 1400 دلار 20 درصد سقوط می کند

شایان ذکر است وی مدتی قبل نیز اظهار کرده بود: دلار با قیمت ۲۱ هزار تومان هنوز ۶۰ درصد بیش از قیمت واقعی ارزش گذاری شده است. نظر به حفظ منافع ائتلاف غالب، پیش بینی  این است که تا فصل پاییز ۱۴۰۰ قیمت دلار حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. طلا هم کم و بیش در رده دلار قرار می گیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش‌بینی دلار 16 هزار تومانی تا پائیز 1400 + نمودار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز