پهپادهای انتحاری و ویرانگر روسیه در جنگ اوکراین

لست سکند

شواهد حاکی از آن هستند که روسیه در خط مقدم نبرد با اوکراین از پهپادهای انتحاری استفاده می‌کند. حال، این پرسش مطرح می‌شود که آیا روس‌ها می‌توانند حجم انبوهی از این سلاح‌ها را تهیه کنند یا نه. به گزارش کاماپرس و به نقل از فوربز، یک ویدئو مربوط به 10 ژوئن نشان می‌دهد که لئوپارد 2A6 توسط یک لنست مورد اصابت قرار گرفته و نابود شده است.

پهپادهای انتحاری برد چند کیلومتری داشته و قابلیت پنهان شدن هم دارند. از طرفی، قابلیت‌های پهپادهای انتحاری از قبیل لانست-3 بسیار بالا است، به طوریکه می‌تواند اهداف 40 کیلومتری را هم مورد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، پارازیت‌ها هم در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین مؤثر واقع نمی‌شوند و در برابر پهپادهایی که در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند، حرفی برای گفتن ندارند. اوکراینی‌ها استفاده از پهپادهای انتحاری نظیر اف پی وی را تأیید کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

اخیراً در رسانه‌های روسی ویدئویی نشان داده شد که تانک لئوپارد اوکراینی توسط پهپادهای اوکراینی مورد هدف قرار گرفته است. هر چند، اوکراینی‌ها هم پهپادهای انتحاری متعددی در اختیار دارند که هنوز به طور وسیع از آن‌ها استفاده نکرده‌اند و باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا شاهد نبرد پهپادهای انتحاری در نبرد روسیه و اوکراین هستیم یا نه.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز