پنج عامل موثر بر قیمت ورق مس

قیمت ورق مس-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

مس به عنوان قدیمی‌ترین فلز و بهترین رسانای صنعتی شناخته می‌شود. از این فلز برای ایجاد میدان مغناطیسی، عایق‌سازی اتاق‌های سی تی اسکن یا ام آر آی بیمارستان و ساخت محصولات الکتریکی مانند سیم، استفاده فراوانی می‌شود. ورق مسی، میله و شمش از انواع محصولات مسی عرضه شده به بازار محسوب می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، عوامل مختلفی از جمله قیمت ارز و میزان تقاضا بر قیمت ورق مسی تاثیر می‌گذارد. مس معمولاً به عنوان یک فلز گران‌بها شناخته می‌شود؛ اما قابل بازیافت بودن آن موجب شده تا استفاده از ورق مسی، صرفه اقتصادی داشته باشد. این محصول در ایران تولید می‌شود و فسفر برنز و برنج از آلیاژهای معروف این فلز به شمار می‌رود. در ادامه، 5 عامل موثر بر قیمت ورق مسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحولات اقتصادی در سطح جهانی

تحولات مهم اقتصادی در نقاط مختلف جهان، تاثیر قابل توجهی بر بازار آهن و فولاد می‌گذارد. این تغییرات به نوبه خود بر قیمت آلیاژ مس هم تاثیرگذار است. به عنوان مثال، تغییر در نرخ سود بانکی در کشورهای اروپایی، قیمت ورق مس را نیز دستخوش تغییر می‌کند.

میزان تقاضا در بازار آهن آلات

میزان عرضه و تقاضا از جمله عوامل مهم تاثیرگذار در نوسانات بازارهای اقتصادی مختلف است. اگر اقتصاد جهانی، رشد کند، میزان تقاضا برای تولید نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، تقاضا برای خرید انواع آلیاژهای مسی بیشتر شده و قیمت ورق مسی نیز افزایش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

ورق مسی-کاماپرس

قیمت ارز

بر خلاف بسیاری از کالاها، رابطه معکوسی میان قیمت مس و نوسانات دلار وجود دارد. در واقع، اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند، قیمت فلز مس بیشتر شده و اگر ارزش دلار افزایش یابد، قیمت مس کمتر می‌شود. اما چرا چنین رابطه‌ای بین مس و نرخ دلار وجود دارد؟

فلزاتی چون مس از طریق دلار در بازارهای جهانی مبادله می‌شوند. هنگامی که ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند، خرید فلزات برای کشورهایی مانند چین و کشورهای اروپایی، ارزان‌تر می‌شود. همین مسئله، موجب می‌شود تا توان خرید این کشورها بیشتر شده و قیمت ورق مسی افزایش یابد. این در حالی است که قیمت فلز مس با نرخ یورو رابطه مستقیمی دارد.

نرخ تورم و رتبه مالی چین

چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس در جهان شناخته می‌شود. این کشور همچنین، سهم قابل توجهی از مصرف را در دنیا دارد. بنابراین، تحول در رتبه مالی و نرخ تورم چین تاثیر قابل توجهی بر فروش و قیمت ورق مسی می‌گذارد.

میزان تقاضا و استخراج مس

چنانچه میزان ساخت و ساز در کشور و یا حتی آمریکا و چین افزایش یابد، موجب می‌شود تا تقاضای جهانی برای خرید فلز مس بیشتر شود. تقاضای بیشتر به معنای افزایش قیمت ورق مسی است. همچنین، تغییر در میزان استخراج و موجودی این فلز به تغییر در قیمت نهایی محصولات مسی منجر خواهد شد.

ضخامت، ابعاد و قیمت نفت نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق مسی است. این عوامل معمولاً رابطه مستقیمی با قیمت فلز مس دارند.

قیمت روز ورق مسی

اگر قصد خرید انواع مقاطع فلزی از جمله آلیاژهای فلز مس را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب از گروه متال مارکت تهیه کنید. این گروه با واردات و مشارکت در تولید، سفارشات مشتریان را در زمان کوتاه به سراسر ایران ارسال می‌کند. ایران متال مارکت بیش از 40 سال سابقه در بازار پامنار تهران را دارد و مشتریان می‌توانند مشاوره‌های تخصصی را از کارشناسان این مجموعه دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران متال مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز