پرینت 3 بعدی با استفاده از تفاله قهوه

پژوهش های جدیدی که به تازگی صورت گرفته است نشان می دهد این امکان وجود دارد که با استفاده از تفاله قهوه آسیاب شده بتوان برای چاپ سه بعدی استفاده کرد. پژوهشگران دانشگاه کلورادو روش جدیدی را توسعه داده اند که طی آن تفاله قهوه با موادی پایدار ترکیب می شود و با استفاده از آن می توان فنجان، زیورآلات و اشیاء دیگر را چاپ کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این ابداع جدید به عنوان راه حلی برای مدیریت پسماندهای قهوه در دوران همه گیری کووید 19 مطرح شد و پس از آن توسعه یافت. بر اساس این مطالعه جدید، قهوه علاوه بر این که خواب را از سرتان می پراند، در یک روز سرد بدن شما را گرم  و خستگی را برطرف می کند، می توان از تفاله آن نیز برای چاپ 3 بعدی استفاده کرد.

تیمی در دانشگاه کلورادو که بر روی این پروژه کار می کند تجربه هایی در مورد چاپ زیورآلات، گلدان و حتی فنجان قهوه خوری به دست آورده است. این تکنیک به اندازه ای ساده است که با اعمال قدری تغییرات، می توان با هزینه ای کم آن را در پرینترهای 3 بعدی معمولی نیز به کار گرفت.

راز آسمان پایتخت

نکته جالب توجه این است که چنانچه پس از مدتی اشیاء و لوازم پرینت شده را نیاز نداشتید، می توانید آن ها را مجدد آسیاب کرده و با آن یک شیء جدید را پرینت کنید. این ابداع جدید می تواند مورد استفاده طراحان، هنرمندان و مهندسان قرار بگیرد و می توان با آن نمونه های جدیدی تولید کرد. با استفاده از این روش، می توان استفاده از مواد پلاستیکی که تجزیه شدن آن ها در طبیعت بیش از 10000 سال طول می کشد را نیز محدود کرد.

بیشتر بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز