پرسپولیس و استقلال چند میلیارد به مربیان سابق خود بدهکارند؟

لست سکند

آندره‌آ استراماچونی، وینفرد شفر، گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ ٤ مربی خارجی هستند که شکایت‌های سنگینی از دو تیم قرمز و آبی پایتخت بابت طلب هایشان انجام داده اند و با تبدیل بدهی ارزی به ریالی، میلیاردها تومان از این تیم ها طلب دارند.

به گزارش کاماپرس، شکایت‌های این چهار مربی خارجی مشکلات زیادی برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران به وجود آورده است تا حالا بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی مدیران استقلال و پرسپولیس پرداخت مطالبات هنگفت آنها باشد.به گزارش کاماپرس شکایت مربیان و بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی و افزایش تعداد این شکایت‌ها باعث شد مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ‌برتر را ممنوع کنند. اما جمع طلب این چهار مربی خارجی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چند میلیارد است؟

برانکو ایوانکوویچ و طلب ٢٤میلیارد تومانی

مربی کروات پرسپولیس در فصل ۹۸-۹۷ قراردادی به مبلغ ۸۰۰‌هزار یورو با این تیم امضا کرد. برانکو از این مبلغ در یک فصل همکاری ۵۲۴‌هزار و ۱۲۸ یورو دریافت کرد. اما به خاطر قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌برتر و جام حذفی ۳۴۰‌هزار یورو نیز به اصل قرارداد ۸۰۰‌هزار یورویی‌اش اضافه شد. با توجه به جمیع پرداختی‌ها، برانکو ۶۱۵‌هزار و ۸۷۲ یورو از پرسپولیسی‌ها طلب دارد.
وینفرد شفر،  ١٧‌میلیارد تومان ناقابل

وینفرد شفرد سرمربی سپید مو و سابق استقلال، ۶۰۰ هزار دلار از این تیم طلب دارد.. با نرخ این روزهای دلار باشگاه استقلال باید ١٨,٦‌میلیارد تومان به شفرد پرداخت کند.

راز آسمان پایتخت

استراماچونی، چشم انتظار رای فیفا

با اینکه آندره‌آ استراماچونی برای دریافت کل مبلغ قراردادش از باشگاه استقلال شکایت کرده، اما روزی که از این تیم رفت، یک‌ونیم ‌سال از قرارداد ١,٨‌میلیون یورویی‌اش باقی مانده بود.  اگر این مربی استقلال را محکوم کند با توجه به قیمت ارز در شرایط کنونی می‌تواند حدود ٧٢‌میلیارد تومان از آبی‌ها بگیرد.

گابریل کالدرون ،١٦ میلیارد مطالبات

کالدورن سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس فقط چندماه سرمربی پرسپولیس بود اما از قرارداد ۸۵۰‌هزار دلاری که با پرسپولیس امضا کرد ، ۳۳۵‌هزار دلار از اصل قراردادش را دریافت کرد.به گزارش روزنامه شهروند این مربی آرژانتینی حالا برای دریافت ۵۱۵‌هزار دلار باقی‌مانده قراردادش یعنی رقمی حدود ١٦‌میلیارد تومان و البته باقی‌مانده پاداش‌هایی که باید دریافت می‌کرده، به فیفا شکایت کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز