پرسودترین بازار در سال ۹۹

لست سکند

با اینکه بازار بورس و سهام در سال گذشته روزهای پرنوسان زیادی را پشت سرگذاشت، اما بررسی ها نشان می دهد این بازار پر سودترین بازار سرمایه گذاری در سال ۹۹ بوده است.

به گزارش کاماپرس، سهامداران در سال گذشته روزهای پر استرس و اضطرابی را پشت سر گذاشتند، بعد از آن روزهای درخشان و طلایی و همیشه سبز بورس در ماههای اول سال، بقیه سال خیلی به نفع بازار سهام نبود و بیشتر روزها خبرهای زیادی درباره ریزش شاخص کل بورس منتشر می شد.

با این اوصاف و در مقایسه با بازدهی بقیه بازارها این بازار پر نوسان بورس است که در مقام پر سودترین بازار می ایستد. بررسی ها نشان می دهد بازدهی تجمعی ماهانه بازار سرمایه با رقم 127 درصد بالاتر از هر سه بازار اصلی ارز، طلا و مسکن قرار گرفته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همچنین تحولات شاخص‌های کلان بازار سرمایه و مقایسه آن با سایر بازار داراییها نشان می‌دهد، ارزش بازار سرمایه با رشد 178 درصدی نسبت به ابتدای سال به بیش از 7200 هزار میلیارد تومان رسیده است.

راز آسمان پایتخت

در سال گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز افزایش 155 درصدی داشته است. با اینکه شاخص بورس، نشانگر مناسبی برای عملکرد مدیریت بازار سر مایه نیست و برآیند شرایط اقتصادی، سیاسی به خصوص بین المللی و محیطی و همچنین عملکرد ناشرین است ولی به دلیل فضای عمومی مورد اشاره قرار گرفته است.

طلا و مسکن دوم و سوم شدند

با اینکه بعضی از سرمایه گذاران رشد خوبی برای طلا در سال گذشته پیش بینی می کردند، اما بازار طلا حدود ۸۲ درصد سود دهی داشته و بعد از بورس در مقام دوم پربازده ترین بازارها قرار گرفت.

مسکن هم حدود ۷۴ درصد بازدهی داشته و این رقم برای ارز 61 درصد است. همچنین در بازه 10 ساله گذشته، بازار بورس و سرمایه بازدهی بالاتری نسبت به سایر بازارها داشته است.

در سال 1399 ،ارزش معاملات در بورس کالا با رشد 207 درصدی به رقم بی سابقه 350 هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات در بورس انرژی با رشد 145 درصدی به 131 هزار میلیارد تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز