پرداخت 4600 میلیارد تومان وام ازدواج توسط بانک رفاه

لست سکند

چندی پیش در مراسمی که در روز ملی ازدواج در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، وزرا و نمایندگان مجلس از بانک رفاه به عنوان حامی ازدواج جوانان تجلیل به عمل آوردند. با خواندن چنین خبری، نخستین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، این است که مگر این بانک چقدر وام ازدواج پرداخت کرده است؟

به گزارش کاماپرس، ازدواج از آن دسته مسائلی است که این روزها با مشکلات و معضلات اقتصادی گره خورده و کمتر کسی را می‌توان یافت که به‌سادگی و بدون نیاز به وام و تسهیلات بانکی، قادر به انجام این سنت حسنه باشد.

از این رو، بانک مرکزی بارها با ابلاغیه‌های متعدد خود، بانک‌ها را تشویق به تسهیل شرایط دریافت وام برای جوانان کرده است؛ به‌طوری که در برهه‌های زمانی مختلف، سخت‌گیری در مورد ضامنین وام به حداقل رسیده است.

اهمیت آمادگی مالی برای ازدواج

به عقیده مشاوران خانواده، هرچقدر که زوجین از نظر مالی آمادگی و توانایی بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند با خاطری آسوده در سایر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و … به فعالیت بپردازند و زمینه و بستر شکل‌گیری یک خانواده ایده‌آل، مطلوب و مناسب را فراهم سازند. در این میان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کمکی است که نظام بانکی برای زوجین در نظر گرفته است. بانک رفاه نیز به عنوان یکی از بانک‌های ریشه‌دار و پیشرو در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، همواره حامی جوانان بوده و در حوزه‌هایی چون وام ازدواج و وام جهیزیه، دست آن‌ها را به گرمی فشرده است.

راز آسمان پایتخت

بانک رفاه چقدر وام ازدواج پرداخت کرده است؟

بر اساس آخرین آمار موجود، شعب بانک رفاه کارگران از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه نزد خود و در بازه زمانی 1392 تا دی ماه 1398 مبلغ 4.585 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده‌اند.

تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند و حمایت مالی از زوج های منتخب ورزشکار تیم های ملی و اهدای کارت های هدیه به زوج های جوان در روز ملی ازدواج از جمله دیگر فعالیت های موثر این بانک برای تسهیل ازدواج جوانان بوده است.

مرتبط با : بانک رفاه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز