قیمت پراید چه زمانی سقوط می کند؟

لست سکند

با وجود راکد بودن بازار معاملات خودرو و کاهش ملموس تقاضای خرید، بررسی قیمت ها در بازار از مقاومت قیمت خودرو در برابر ارزان شدن حکایت می کند و قیمت پراید هم به عنوان ارزان‌ترین خودرو ساخت داخل همچنان خیال پائین آمدن از کانال 60 میلیون تومانی ندارد.

به گزارش کاماپرس، با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و کمرنگ شدن سایه قرنطینه بازار خودرو کماکان خلوت و راکد است و خرید و فروش های واسطه گرانه و سودجویانه دلالان نیز به کمترین حد خود کاهش یافته است. این موضوع را می توان از پائین بودن کرکره نمایشگاه های خودرو و کاهش عرضه کیس های جدید در سایت های خرید و فروش مشهور به خوبی حس کرد.

با این حال قیمت خودروهای پرتقاضای داخلی به تناسب کاهش تقاضا، کاهش نیافته و مقاومت قیمت‌ خودروهایی همچون پراید و پژو 206 در سطوح قیمتی بالا و ناموجه همچنان  ادامه دارد.

این درحالیست که انتظار می رفت با خروج دلالان از بازار خودرو و کاهش سود معاملات سفته بازانه قیمت خودرو بیش از این کاهش یابد و به عبارت دقیق تر حبابی که با تقاضای کاذب در قیمت خودرو ایجاد شده بود، از بین برود.

اکنون خریداران واقعی خودرو یعنی افرادی که مصرف کننده واقعی خودرو هستند و خودرو را به قصد فروش و سود نمی خواهند، با این سوال مواجه اند که با قیمت های فعلی در بازار، خرید خود را انجام دهند یا منتظر کاهش قیمت باشند؟

راز آسمان پایتخت

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو: قیمت ها منطقی نیست

سخنان سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گره چندانی از این پرسش نمی گشاید. به گزارش مهر،  وی در این باره گفته است: قیمت‌ خودرو نسبت به ایام پایانی سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته است. اکنون بازار تعطیل است و قیمت هایی که در این رابطه ارائه می‌شود، به طور قطع منطقی نیست و بنابراین معامله در آن نیز خیلی با منطق همراه نخواهد بود.

آنچه از صحبت های وی درک می شود این است که اگر خریداران اکنون در بازار خرید قصد کنند نباید انتظار قیمت منطقی داشته باشند و ممکن است فروشنده قیمت غیرمنطقی(قیمت بالاتر از ارزش واقعی خودرو) از آنها تقاضا کند.

بنویسید قیمت توافقی ؛ بخوانید یک کلام نظر فروشنده!

در این شرایط تماس خبرنگار کاماپرس با چند فروشنده خودرو در سایت های مختلف نشان می دهد قیمت خودروهایی همچون پراید، تیبا، تیبا 2 و پژو 206 که در شرایط نوسان قیمت، تکانه های شدیدی رو به گرانی دارند، اکنون در شرایط رکود و ثبات نسبی ، مقاومت شدیدی نسبت به کاهش نشان می دهند.

یکی از فروشندگان قیمت پراید 131صفر 99 (سفید رنگ) را 63 میلیون تومان و دیگری 63 میلیون و 200 هزار تومان اعلام می کند. در سایت دیگر فروشنده دیگری قیمت پراید با همین مشخصات را 63 میلیون و 500 هزار تومان اعلام می کند. با این اوصاف به نظر می رسد قیمت پراید به عنوان ارزان ترین خودرو داخلی خیال کوتاه آمدن از کانال 60 میلیون تومانی را – حداقل در آینده نزدیک – ندارد!

فروشنده دیگر تیبا صندوق دار سفید(رینگ معمولی) صفر کیلومتر مدل 99 را در یکی از سایت ها عرضه کرده که در تماس ما قیمت این خودرو را 73 میلیون تومان اعلام می کند. فروشنده دیگر قیمت تیبا2 مدل 99 رنگ آبی اطلسی متالیک  صفر کیلومتر با رینگ معمولی را 78 میلیون تومان اعلام می کند.

نهایتا این که قیمت پژو206 تیپ 2 مدل 99 صفر کیلومتر ساده ، توسط فروشنده ای  105 میلیون تومان و مدل صندوق دار این خودرو نیز به قیمت 130 میلیون تومان توسط فروشنده ای دیگر عرضه می شود.

نکته قابل تامل این که هیچ فروشنده ای در تماس های مذکور حاضر به تخفیف بیش از 100  هزار تومان نشد( تعدادی از فروشندگان هیچ تخفیفی قائل نمی‌شدند) و در واقع قیمت توافقی درج شده در سایت ها، همان قیمت یک کلام و بی چک و چانه مورد نظر فروشنده است! به این ترتیب به نظر می رسد حتی اگر قیمت ها در بازار خودرو خیال کاهش داشته باشند این اتفاق به زودی روی نخواهد داد.

 

 

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز