ویژگی های جدید اس 24 اولترا فاش شد/ نمایشگر منحنی به جای تخت

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس از عرضه گوشی اس 24 اولترا با صفحه نمایش دارای انحنا خبر داد. به این ترتیب ادعاهای قبلی در خصوص تخت بودن صفحه نمایش زیر سوال رفت.

حدودا تا دو ماه دیگر سری جدید پرچمدار سامسونگ معرفی خواهد شد و مدتی است که افشاگری‌ها در خصوص ویژگی‌های این گوشی شروع شده است. افشاگری‌های تا جایی ادامه پیدا کرده که هم‌اکنون تصاویر واقعی محصول جدید سامسونگ در دسترس است. در این گزارش برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های اس 24 اولترا که تاکنون فاش شده را بررسی می‌کنیم.

خبری از صفحه نمایش تخت نیست

از ماه‌های پیش تعدادی از منابع معتبر اعلام کرده‌اند که سامسونگ برای تولید سری اس 24 سنت چندین‌ساله خود در تولید صفحه نمایش را کنار خواهد گذاشت و به نمایشگرهای کاملا تخت روی می‌آورد. با این حال اطلاعات جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق منتشر شده که ادعا می‌کند صفحه نمایش اس 24 نیز همانند پرچمدارن قبلی انحنا خواهد داشت.

بر اساس جدیدترین اخبار نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا در در قسمت حاشیه خود 0/3 میلی‌متر تا 0/4 میلی‌متر انحنا خواهد داشت. با وجود اینکه انحنا ناچیز است؛ اما در مقایسه با یک گوشی که صفحه نمایش تخت دارد، کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حاشیه‌های این گوشی کاملا  متقارن طراحی شده است و حاشیه‌های قسمت‌های پایینی و بالایی نسبت به اس 23 اولترا نصف خواهد شد. حاشیه‌های قسمت چپ و راست نیز مشابه پرچمدار کنونی است.

دوربین گوشی گلکسی اس 24 اولترا

یک از منابع آگاه دنیای فناوری ویژگی‌های دوربین پرچمدار جدید سامسونگ را افشا کرده است. بر این اساس دوربین اصلی این گوشی 200 مگاپیکسلی و سنسور آن 1/1.3 خواهد بود. اندازه پیکسل دوربین اصلی نیز 0/6 میکرومتر اعلام شده است.

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی که در کنار دوربین اصلی قرار گرفته مجهز به سنسور IMX564 بوده و اندازه آن 1/2.55 است. اندازه پیکسل‌های لنز فوق عریض نیز ¼ میکرومتر اعلام شده است.

2 دوربین تله فوتو نیز بروی دستگاه وجود دارد که یکی از نوع 48 مگاپیکسلی و دیگری از نوع 10 مگاپیکسلی است. لنز اول زوم اپتیکال 5 برابری و تله فوتوی دوم نیز زوم اپتیکال 3 برابری دارد. بر اساس گزارشی که منابع مختلف منتشر کرده‌اند، دوربین این گوشی هم‌چنان توانایی زوم دیجیتال 100 برابری را خواهد داشت. دوربین سلفی گوشی نیز احتمالا هم‌چنان از نوع 13 مگاپیکسلی باشد.

فریم تیتانیومی اس 24 اولترا

اپل که به‌تازگی سری آیفون 15 خود را معرفی کرده، برای اولین بار از فریم تیتانیومی در تولید محصول خود استفاده کرده است. حالا سامسونگ هم قرار است پرچمدار جدید خود را مجهز به فریم تیتانیومی کند. تنها نوع اولترا از خانواده اس 24 از این فریم بهره خواهند برد. با توجه به هزینه‌بر بودن برش و پرداخت تیتانیوم احتمالا استفاده از این فریم در قیمت گوشی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

اس 24؛ اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی

سامسونگ هوش مصنوعی جدید خود را برای سری اس 24 توسعه داده است. این ای‌آی توانایی پشتیبانی از معماری جدید ان‌پی‌یو در تراشه اگزینوس 2400 را دارد. بر اساس گزارش‌های جدید این هوش مصنوعی رایگان نخواهد بود.

سامسونگ قصد دارد با هوش مصنوعی جدید خود عملکردی مشابه چت جی‌پی‌تی، کلاود یا بارد را ارائه کند. به این ترتیب دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ نیز بهبود خواهد یافت و فاصله با رقبایی چون سیری و گوگل اسیستنت را کاهش خواهد داد.

زمان معرفی و عرضه‌ی گوشی S24

طبق آخرین گزارش‌ها جدیدترین پرچمدار سامسونگ در روز 17 ژانویه برابر با 27 دی‌ماه رونمایی خواهد شد. مراسم رونمایی نیز در سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا برگزار می‌شود. این درحالی است که سال‌گذشته محصولات سامسونگ در نیویورک رونمایی می‌شدند.

امکان پیش خرید محصولات خانواده اس 24 از 28 دی‌ماه فراهم می‌شود و بین 6 تا 10 بهمن به دست خریداران می‌رسد. از 10 بهمن نیز امکان خرید معمول اس 24 فراهم می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ویژگی های جدید اس 24 اولترا فاش شد/ نمایشگر منحنی به جای تخت

  1. احمد رضا مکتوبیان گفته:

    چهره واقعی اس 24 اولترا یک دوربین بزرگ و چهار دوربین کوچک کنار دوربین بزرگ قرار می گیرد نمایشگر سه اینچی کنار چهار دوربین، صفحه نمایشگر تخت از مدل قبلی کمی فرق دارد صفحه نمایشگر از مدل قبلی کمی قوی تر و حافظه داخلی جدید ارائه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز