ویژگی‌های لازم برای مدیریت کسب و کار را می‌شناسید؟

لست سکند

بسیاری از افراد دوست دارند شغل مخصوص خود را داشته باشند و یک کسب و کار حرفه‌ای راه‌اندازی کنند. اما مشکل اینجاست که اغلب این افراد، دانش کافی در زمینه مدیریت کسب و کار را ندارند. مسئولیت‌های یک مدیر چیست؟ یک مدیر برای پیشرفت و توسعه کار خود باید چه کارهایی انجام بدهد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مدیریت کسب و کار اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه‌ای از اقدامات شامل برنامه‌ریز، سازمان‌دهی و اداره واحدهای کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، مدیران برای دستیابی به موفقیت باید مسئولیت‌های خاصی را به انجام برسانند. در ادامه، این اصطلاح بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اصول مدیریت کسب و کار چیست؟

هر کسب و کاری برای پیشرفت باید مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را همسو با یکدیگر پیش ببرد. هماهنگی این فعالیت‌ها وظیفه مدیر کسب و کار است. مدیریت شامل 5 اصل یعنی کنترل، برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و هدایت است.

مدیر با استفاده از اصل کنترل، بر فعالیت‌های کارکنان نظارت می‌کند. با کمک این اصل، مدیر می‌تواند اختلافات و نواقص کسب و کار خود را تشخیص داده و برای آنچه که باید وجود داشته باشد، برنامه‌ریزی کند. فرآیند کنترل به سه صورت یعنی پیش از انجام کار، هنگام انجام کار و پس از انجام کار انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اصل برقراری ارتباط بیان می‌کند که همواره ارتباط بین افراد سازمان بسیار مهم است. یک مدیر موفق می‌تواند با ایجاد کانال‌های ارتباطی، موجب بهبود عملکرد کارمندان شود.

با به کارگیری اصل برنامه‌ریزی، مدیران می‌توانند آینده کسب و کار را پیش‌بینی کرده و اوضاع را تحت کنترل خود دربیاورند. با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان ابزار مورد نیاز و راه‌ حل‌های موثر را فراهم کرد.

اصل سازماندهی به معنای تقسیم کار بین افراد و مدیریت کارها است. این اصل، یکی از پاشنه‌های آشیل بسیاری از مدیران ایران بوده و همین مسئله موجب خسارات زیان‌باری در آینده می‌شود. یکی از اشتباهات رایج در مدیریت کسب و کار این است که یک کار مشخص را به هر یک از کارمندان محول کرد. در این صورت، کارمندان نه تشویق می‌شوند و نه بر اساس توانایی‌های خود فعالیت می‌کنند.

در نهایت، اصل هدایت به معنی نفوذ مدیر بر کارمندان است. یک مدیر موفق باید بتواند بر روی کارمندان اثرگذار باشد و رفتار یا نظرات آنها را تغییر بدهد.

فرم‌های KPI چیست؟

یکی از اقدامات لازم در تمام سطوح مدیریتی، ایجاد فرم‌های KPI نظارت و بررسی نتایج است. یک مدیر مجرب و موفق باید بتواند موقعیت‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار بدهد و نتایج را بررسی کند. چنین کاری در مواقعی که فعالیت‌های سازمان به خوبی پیش می‌رود اما بهبودی حاصل نمی‌شود، بسیار ضروری است.

KPI یکی از بهترین شاخص‌های عملکرد در هر سازمان است. این سرواژه، خلاصه عبارت Key Performance Indicator (شاخص کلیدی عملکرد) است. این شاخص برای سنجش میزان خوب بودن افراد و سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تغییر عملکرد در طول زمان را نشان می‌دهد.

KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است. در واقع، با KPI می‌توان میزان اثربخشی، کارایی، کیفیت، مدت زمان، رفتار، کارایی فردی و بهره‌برداری از منابع را ارزیابی کرد.

مدیریت کسب و کار را چگونه بیاموزیم؟

تعریف اصول مدیریت و شرح نکات لازم برای مدیر خوب بودن، تنها بخش تئوری ماجرا است. یک مدیر موفق باید بتواند تمامی اصول و نکات را به کار بگیرد تا به اهداف تعیین شده دست پیدا کند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان مدیریت کسب و کار را صفر تا صد آموخت؟

تمامی افراد می‌توانند با ثبت‌نام در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی نقطه شروع، وارد بازار کار شوند و یا کسب و کار خود را توسعه بدهند. این آموزشگاه مجازی با هدف توسعه دانش فروش و کسب و کار ایجاد شده است. نقطه شروع تلاش می‌کند تا آموزش را به بازار کار پیوند بزند و افراد را برای دگرگونی‌های بازار کار آماده کند. علاقمندان به شرکت در دوره‌های آموزشی نقطه شروع می‌توانند به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : نقطه شروع
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز