وکیل دادگستری چه می کند؟

در صورتی که با یک فرد یا یک سازمان اختلاف دارید و می‌خواهید پرونده شما از طریق سیستم دادگاه توسط یک فرد مستقل و بی­طرف هدایت شود، به یک وکیل مجرب نیاز دارید. وظیفه وکیل دادگستری این است که آگاهانه و متبحرانه ادعای خود را از طرف شما استدلال کند. ارائه شواهد مورد نیاز برای داشتن یک حکم هیئت منصفه که به نفع شما باشد، به مهارت وکیل نیاز دارد.

کاماپرس در ادامه این گزارش به نقش وکیل دادگستری در پیش‌برد پرونده‌های حقوقی پرداخته است.

تسلط به رویه دادگاه و بررسی شواهد و مدارک

یک وکیل دادگستری باید به رویه دادگاه مسلط باشد تا بتواند در مقابل یک قاضی و هیئت منصفه در مورد پرونده شما بحث کند. قوانین بی­شماری در مورد نحوه ارائه شواهد وجود دارد. این مسیر پیچیده به هیچ وجه مانند درام‌های حقوقی سینمایی در عرض یک ساعت اتفاق نمی‌افتد. 95 درصد از زمان وکلای دعوی قضایی به دنبال مراحل مقدماتی و آماده­سازی مدارک می‌گذرد. این شرایط کاملا در پشت صحنه رخ می‌دهد و بخش مهمی از پرونده را در بر می‌گیرد.

به عنوان یک قاعده، یک وکیل دادگستری ارزیابی می‌کند که آیا شواهد کافی برای طرح دعوی وجود دارد یا خیر. وکلا می‌توانند به یافتن شهود، گرفتن اظهارات، جمع­آوری گزارش‌ها و اسناد، انجام مصاحبه و تحقیق در مورد حقایق کمک کنند.

آماده کردن دعاوی

دعاوی و پیشنهادات برای شروع طرح دعوی باید به درستی تنظیم شود. اگر این اظهارات به درستی آماده شوند، ممکن است طرف مقابل را متقاعد کند که از ادامه محاکمه اجتناب کند. این فرآیند متناسب با نوع و مضمون ادعا متفاوت است. به عنوان مثال، دعاوی مرتبط با املاک، قانون استخدام و موارد سهل­انگاری عمومی، همه با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

راز آسمان پایتخت

وکیل دادگستری-کاماپرسحل و فصل قبل از دعوا

با توجه به هزینه‌های بالای آماده­سازی شکایت برای محاکمه، راه‌های دیگری وجود دارد که وکیل دعوی شما قبل از پا گذاشتن در دادگاه، آنها را بررسی خواهد کرد. معمولاً هدف یک وکیل دادگستری در ابتدا، اقدام به میانجی­گری برای پیشگیری از طرح دعوی مدنی و تلاش جهت حل و فصل است. این تلاش‌ها می‌تواند میزان خسارت مالی شما را به حداقل برساند و بهترین نتیجه ممکن را برای پرونده شما رقم بزند.

منافع خود را در دادگاه نمایندگی کنید

اگر حضور موکل در دادگاه اجتناب ناپذیر است، یک وکیل می‌تواند از شما در دادگاه دفاع و برای استدلال پرونده‌، قیام ‌کند. ارائه دلایل متقاعدکننده و داشتن شواهد برای به دست آوردن رای مثبت قاضی بسیار مهم است. وکیل دادگستری باید در هر مرحله از فرآیند دادگاه، این انتظار را داشته باشد که از طرف مدعی، شواهد و مدارک جدیدی علیه موکل وی ارائه شود.

مشورت با بهترین وکیل دادگستری

اگر به دنبال یافتن یک وکیل دادگستری خوب هستید، می‌توانید به گروه “مشاوره حقوقی عدل” مراجعه کنید. این مرکز با ارائه جلسات مشاوره و پاسخگویی به سوالات موکلان، مسیر و روند پرونده را آشکار می‌کند؛ ضمن آن که در کادر حقوقی خود از مجرب‎ترین وکلای پایه 1 دادگستری بهره می‌گیرد. کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت https://www.haghgostar.com  مراجعه و همچنین برای هماهنگی جهت تعیین وقت ملاقات با کارشناسان حقوقی عدل از طریق برقراری تماس با شماره 02191300024 اقدام کنند.

موسسه حقیقت گستر از افرادی متبحر و باتجربه در زمینه‌های حقوقی، ملکی، ارث و کیفری تشکیل شده است. این افراد وکلای پایه یک دادگستری، دکترین حقوق و مشاورین و کارشناسان حرفه‌ای حقوق می‌باشند. در این موسسه ضمن انجام پرونده مراجعین و موکلین محترم توسط وکلای متخصص و حرفه ای، پیگیری پرونده توسط تیم های منظم و مجرب صورت میگیرد و یکی از ویژگی های مثبت موسسه ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل ارتباط با مراجعین (CRM) می‌باشد.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید)

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز