وقت سفارت آلمان | نحوه رزرو + هزینه + مدارک

تور لحظه آخری-کاماپرس

کشور آلمان، مقصد بسیاری از گردشگران، دانشجویان، کارفرمایان، تجار و… در سال‌های اخیر بوده است. این مسئله باعث شده است تا تعداد درخواست‌ها برای گرفتن وقت سفارت آلمان بسیار بسیار بالا باشد. این در حالی است که درگاه رزرو نوبت این سفارت تنها یک بار در هفته باز می‌شود. به همین دلیل، تمامی وقت‌ها طی چند دقیقه پر می‌شوند و متقاضیان زیادی برای رزرو وقت سفارت، ناکام می‌مانند. چنانچه قصد دارید تا وقت سفارت آلمان را خودتان رزرو کنید، باید با تمام قوانین و نکات آشنا باشید.

در ادامه این گزارش، نحوه رزرو، هزینه و مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت آلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟

تمامی مراحل تعیین وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزای توریستی، کاری، تایید مدارک و دانشجویی به صورت آنلاین و از طریق سایت کارگزاری ویزامتریک انجام می‌شود. برای اخذ سایر ویزاها باید از طریق مراجعه به سفارت، وقت خود را رزرو کنید. لازم به ذکر است که هنگام حضور در سفارت آلمان نیازی به مصاحبه با افسر سفارت ندارید و صرفاً باید اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید. در ادامه، مراحل رزرو وقت سفارت آلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛

پرداخت هزینه وقت سفارت آلمان: این هزینه باید به حساب شرکت ویزامتریک واریز شود. بدون پرداخت هزینه رزرو وقت سفارت، امکان رزرو وجود نخواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

تعیین تاریخ و نوع وقت: تا 24 ساعت پس از واریز هزینه وقت سفارت، مجاز به رزرو وقت از طریق سایت ویزامتریک هستید. برای تعیین تاریخ مورد نظر باید پس از ورود به سایت، «روش‌های درخواست روادید» را از قسمت بالای صفحه انتخاب و گزینه «رزرو قرار ملاقات» را انتخاب کنید. همچنین، باید در بخش «مراحل انتصاب» نوع نوبت (توریستی، تحصیلی، تایید مدارک، کاری) سفارت خود را مشخص کنید.

دریافت ایمیل تایید: پس از آن که تمامی مراحل ذکر شده را طی کردید، باید منتظر بمانید تا یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال شود. دریافت این ایمیل به این معناست که شما توانسته‌اید فرآیند رزرو وقت را به صورت کامل انجام بدهید. چنانچه پس از دریافت ایمیل تایید، نیاز به تغییر تاریخ سفارت داشتید، می‌توانید در قسمت «تغییر تاریخ قرار ملاقات» سایت ویزامتریک، آن را تغییر بدهید.

هزینه ویزامتریک وقت سفارت آلمان چقدر است؟

این هزینه به نوع درخواست و ویزای شما بستگی دارد. به طور کلی، سایت ویزامتریک برای ارائه خدمات به شما ابتدا مبلغ 30 یورو به صورت نقدی دریافت می‌کند. همچنین، ویزامتریک پیش از شروع فرآیند رزرو وقت سفارت، مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان برای ویزای توریستی و تحصیلی و مبلغ یک میلیون تومان برای تایید مدارک از شما می‌گیرد. پس از آن که در روز تعیین شده برای ثبت اطلاعات بیومتریک در سفارت حاضر شدید، این مبلغ به حساب شما بازمی‌گردد. در جدول زیر، هزینه‌های خدمات ویزامتریک قابل مشاهده است؛

هزینه خدمات VIP 75 یورو
پر کردن فرم درخواست 10 یورو به ازای هر نفر
عکس بیومتریک 8 یورو به ازای هر نفر
خدمات فتوکپی، فکس، چاپ هر صفحه 30 سنت
تحویل پاسپورت توسط پیک (CARGO) 9 یورو به ازای هر نفر
تایید اصل مدارک 30 یورو
تایید کپی مدارک 25 یورو

آیا امکان رزرو فوری وقت سفارت آلمان وجود دارد؟

در حال حاضر، وقت فوری سفارت آلمان در تهران تنها برای شرایط اضطراری یعنی درمان بیماری، دلایل بشردوستانه، ازدواج یا زایمان برای متقاضی صادر می‌شود. بنابراین، امکان رزرو وقت فوری سفارت آلمان برای ویزاهای تحصیلی و توریستی وجود ندارد. اما چنانچه از شرکت‌های آلمانی، پیشنهاد کاری رسمی دریافت کردید، می‌توانید مدارک خود را بدون وقت قبلی به دفتر ویزامتریک ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان

هنگام رزرو وقت سفارت آلمان تنها به شماره کارت، تاریخ پرداخت هزینه و پاسپورت معتبر نیاز دارید. در روز ملاقات، باید تمام مدارک مورد نیاز ویزای شینگن را به دفتر ویزامتریک ارائه کنید. اصل گذرنامه، مدارک هویتی، عکس پرسنلی 3.5*4.5، بیمه‌نامه مسافرتی، مدارک مربوط به تمکن مالی و… از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن آلمان است.

ویزای آلمان-کاماپرس

رزرو فوری وقت سفارت آلمان با ویزالند

چنانچه متقاضیان به مراحل گرفتن وقت سفارت آلمان مسلط نباشند، نمی‌توانند در این زمان کوتاه موفق به رزرو وقت شوند. بنابراین، بهتر است از طریق یک گروه مجرب برای رزرو وقت سفارت آلمان اقدام کنید. برخی مجموعه‌ها نیز بر اساس تجربه‌ای که در این زمینه دارند، نوبت سفارت رزرو می‌کنند و شما می‌توانید از آنها اقدام به خرید وقت سفارت آلمان کنید. ویزالند، معتبرترین مرجع فارسی ویزا است که علاوه بر ارائه راهنمایی‌های تخصصی در این زمینه، امکان خرید وقت سفارت آلمان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره 1836-026 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز