وجوه واریزی ثبت نام خودرو به حساب خودروسازان می‌رود؟

لست سکند

بسیاری بر این عقیده‌اند که طرح فروش خودرو به روش قرعه‌کشی و نشست سرمایه مردم کف حساب خودروسازان در همان چند روز محدود نیز سود کلانی برای این شرکت‌ها به وجود خواهد آورد اما آیا به واقع پیش پرداخت ثبت نام خودرو به جیب خودروسازان می‌رود؟

به گزارش کاماپرس، با آغاز طرح فروش ویژه ایران خودرو و سایپا، یکی از اتهاماتی که این دو کمپانی را نشانه گرفته، موضوع سود هنگفت آن‌ها از نشست پیش‌پرداخت‌های متقاضیان خرید در حساب آن‌ها و سودهای کلانی است که در این چند روز به جیب خواهند زد.

پول‌ها به حساب خودروسازان نمی‌رود!

در همین رابطه، معاون مالی ایران خودرو در پاسخ به سوالات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وجوه واریزی مردم در طرح فروش فوق‌العاده به حساب این خودروساز واریز نمی‌شود و امکان برداشت از آن هم وجود ندارد.»

سید مهدی جلالی افزود: نظر به اینکه این پول‌های واریزی در اختیار خودروساز قرار ندارد و بنابر محدودیت های قانونی که از طرف بانک های عامل مطرح شده، امکان تعلق گرفتن سود به وجوه واریزی متقاضیان وجود ندارد.

بانک‌ها میزبان پول خریداران

وی با بیان این مطلب که در طرح فروش فوق‌العاده متقاضی باید ۵۰ درصد قیمت خودرو را بپردازد، خاطرنشان کرد: مبالغ متقاضیان ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده گروه صنعتی ایران خودرو به حساب سه بانک ملت، تجارت و صادرات واریز می‌شود.

راز آسمان پایتخت

واریز مبلغ به حساب خودروسازان پس از قرعه‌کشی

وی تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی کل مبلغ ۱۵ هزار نفر پذیرفته شده در طرح فروش فوق‌العاده به حساب ایران خودرو واریز خواهد شد.

ناکامان در ثبت نام کی پول خود را پس می‌گیرند؟

معاون مالی ایران خودرو تصریح کرد: یک هفته بعد از انتخاب مشتریان نهایی در قرعه کشی پول سایرین (غیرپذیرفته‌شدگان) از طریق شماره شبای آنان مسترد می‌شود.

جلالی در ارتباط با محدودیت‌های نظر گرفته شده در طرح فروش فوق‌العاده این دوره افزود: در چارچوب‌های منطقی در نظر گرفته شده، مداخله واسطه‌ها در بازار به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد و باید خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز