واکسن اسپوتنیک ایرانی به زودی رونمایی می‌شود

لست سکند

دکتر نمکی وزیر بهداشت از رونمایی قریب الوقوع واکسن اسپوتنیک ایرانی خبر داد و اظهار کرد: نگران پیک های بعدی کرونا هستیم.

به گزارش کاماپرس، وزیر بهداشت از احتمال وقوع موج بعدی کرونا ابراز نگرانی کرد اما در عین حال اخبار امیدبخشی از تولید واکسن های داخلی کورنا داد.

وزیر بهداشت با دفاع از عملکرد کادر درمان کشور در مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: ویروس انگلیسی چند برابر ویروس چینی قدرت انتقال و مرگ و میر داشت و به همکارانم‌ در موج چهارم اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی آماده کنید.

نمکی گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در اوج تحریم این بود که یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد و یک‌ بیمار به دلیل بی‌پولی پشت درب بیمارستان سرگردان نشد.

نمکی خاطرنشان کرد: بنده نگران پیک‌های بعدی هستم و به همین خاطر تلاش دارم پروژه‌ها هرچه سریع‌تر افتتاح شود تا برای وزیر آینده شرایط بهتری برای مقابله با کرونا ایجاد شود. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روزی که ما ساخت واکسن را آغاز کردیم خیلی‌ها به ما خندیدند.

راز آسمان پایتخت

نمکی  با بیان اینکه تا پاییز علاوه بر تامین نیاز داخل از ابتدای زمستان می‌توانیم صادرکننده باشیم، تاکید کرد: سه‌شنبه «واکسن پاستور» مجوز مصرف اضطراری خواهد گرفت و بررسی‌ها نشان داد واکسن پاستور ۶۲ درصد قدرت اثرگذاری خواهد داشت که ۶ برابر واکسن آسترازنیکا اثرگذاری دارد. وزیر بهداشت گفت: «واکسن رازی» فاز دوم را در حال تمام کردن است، «واکسن سیناژن» در مرحله فاز دوم است و در مجموع هفت پلتفرم را در حال بررسی و آزمایش بالینی هستیم تا با قدرت به نتایج دلخواه برسیم.

نمکی تاکید کرد: ما امیدواریم تا پایان پاییز کل جمعیت هدف در کشور واکسینه شوند و زنجیره انتقال را قطع کنیم. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شنبه با حضور سفیر ایران در روسیه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز