همه چیز در مورد لوله گالوانیزه + راهنمای خرید

لوله گالوانیزه-کاماپرس

لوله گالوانیزه آلیاژی از آهن و کربن است که اغلب به شکل استوانه، مربع یا مستطیل نورد شده و سپس با روی پوشانده می‌شود. کابل‌های فولادی، لوله‌ها، ورق‌‌ها و سایر محصولات را می‌توان گالوانیزه کرد تا فلز را از زنگ‌زدگی و سایر خوردگی‌ها محافظت کند. لوله‌های فولادی به طور کلی به دو روش گالوانیزه می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، در نوع اول می‌توان آن را از روی مذاب عبور داد تا یک پوشش محافظ ضخیم برروی آن تشکیل شود. روش دوم آبکاری الکتریکی نامیده می‌شود. در این مسیر، از محلول روی با جریان الکتریکی استفاده می‌شود، که منجر به چسبیدن لایه نازکی از روی به فولاد می‌شود. کاماپرس در ادامه به موارد مصرف خرید لوله گالوانیزه می‌پردازد.

مزایای گالوانیزه کردن این لوله‌ها

فرآیند گالوانیزه شدن منجر به کاهش زنگ‌زدگی در این محصولات می‌شود. این فرآیند در واقع ماهیت الکتروشیمیایی دارد و روی دارای الکترونگاتیوی بیشتری نسبت به فولاد است. به عنصر روی در این حالت آند قربانی می‌گویند. چرا که این فلز با این آگاهی که سریع‌تر خورده می‌شود و زمان خوردگی را کاهش می‌دهد، بر سطح فولاد اعمال می‌شود. مزایای استفاده از فولاد لوله گالوانیزه در ساخت‌وساز بسیار زیاد است. برای قاب بندی یک ساختمان کاربرد گسترده دارد. در این حالت یک ساختمان مجبور نیست برای تحمل وزن بیش از حد مهندسی شود درنتیجه هزینه‌های ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای لوله‌های فلزی می‌توان به مقاومت در برابر پوسیدگی، آتش و عدم شکاف یا تاب برداشتن اشاره کرد.

لوله گالوانیزه-کاماپرس

موارد کاربرد لوله گالوانیزه

این لوله فلزی در انواع تنظیمات ساختمانی استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای متداول مقاطع فولادی لوله گالوانیزه استفاده از آن به عنوان اعضای قاب بندی داخلی در ساختمان سازی است. برای مصارف داخلی می‌توان از فولاد آبکاری شده یا الکتروگالوانیزه استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

فولاد لوله گالوانیزه گرم معمولاً محصول انتخابی در فضاهای باز است. این نوع لوله اغلب در ساخت تجهیزات زمین بازی، ساختمان‌های مزارع، سایبان‌ها و تریلرها استفاده می‌شود. می‌توان آن را با مینای پخته پوشاند تا محافظت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد کند. فولاد لوله گالوانیزه نیز گاهی برای ساخت داخل خودروها استفاده می‌شود. این محصول به قاب خودرو استحکام می‌بخشد، در حالی که گالوانیزه بودن آن از خوردگی محافظت می‌کند. این صفحه فلزی به همراه پوشش رنگ شده به تاخیر در زنگ زدن بدنه خودرو کمک می‌کند.

برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه و سفارش محصول مورد نظر می‌توان با کارشناسان هلدینگ پتروگرایش یا گروه صنعتی پی جی کو در ارتباط بود. این مجموعه به تولید انواع لوله گالوانیزه گرم می‌پردازد. کاربران می‌توانند جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید لوله گالوانیزه به وبسایت پی جی کو مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جی کو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز