همه آنچه می‌خواهید درباره کوره هوای گرم و کاربردش بدانید

لست سکند

بخاری‌های صنعتی یکی از اجزای اصلی انواع سالن‌ها و کارگاه‌های صنعتی است که در مکان‌های عمومی هم از آن استفاده می‌شود. کوره هوای گرم نیز نوعی بخاری صنعتی محسوب می‌شود که بازده تولید حرارت بالایی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این سیستم گرمایشی کاربرد زیادی دارد و استفاده از کوره هوای گرم به عنوان بخاری گلخانه جهت تنظیم دما بسیار رایج است. این دستگاه‌ها در سه نوع گازی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز ساخته می‌شوند. همچنین، کوره هوای گرم در اشکال مختلف مانند انواع پایه‌دار، زمینی ایستاده، کابینتی و زمینی افقی تولید می‌شود. در ادامه علاوه ب بررسی کاربرد و انواع کوره هوای گرم ، انواع سیستم‌های گرمایشی پرطرفدار معرفی خواهد شد؛

انواع سیستم‌های گرمایشی

سیستم‌های گرمایشی متنوعی در طول سالیان گذشته مورد استفاده مردم قرار گرفته که رادیاتورها و موتورخانه‌ها شناخته شده‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. بخاری‌های معمولی هم برای ایجاد گرما در منزل کاربرد بسیاری دارد. بخاری‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌شود و حتی می‌توان از آنها در سالن‌های نه چندان بزرگ استفاده کرد. اما بخاری‌ها همیشه خطرآفرین هستند و راندمان هیترها یا کوره‌های هوای گرم را ندارند.

هیتر تابشی لوله ای یا گرماتاب یکی دیگر از انواع دستگاه‌های گرمایشی هستند در سالن‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، یک منبع گرمایی متصل به لوله دارد که گرما را به محیط منعکس می‌کند. بنابراین، هیتر تابشی لوله ای یکی از سیستم‌های گرمایش تابشی محسوب می‌شود. مکان نصب این دستگاه نیز از سقف است و ممکن است با نام گرماتاب سقفی نیز معرفی شود.

راز آسمان پایتخت

این سیستم‌ها از روش تابش گرما برای انتقال گرما استفاده می‌کنند؛ در صورتی که روش انتقال گرما در بخاری یا رادیاتور به صورت همرفت گرمایی است. امروزه، استفاده از انواع سیستم‌های گرمایش تابشی بسیار رایج شده است. لولهیلولبه عنوان مثال، هیتر سرامیکی یکی از این نوع سیستم‌ها محسوب می‌شود که کاربرد زیادی به خصوص در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها دارد. این دستگاه‌ها امنیت و زیبایی بالایی دارند و در صرفه‌جویی انرژی بسیار تاثیرگذار هستند.

کاربردها و مزایای استفاده از کوره هوای گرم

کوره هوای گرم یا بخاری گلخانه با توجه به کاربردی که دارند در ظرفیت‌های 150 هزار، 250 هزار و 350 هزار کیلوکالری در ساعت به بازار عرضه می‌شوند. نحوه کارکرد این نوع هیترها به صورت انتقال گرمای تولید شده به وسیله فن‌های مکنده به داخل سالن است.

انواع کوره هوای گرم در انواع کارگاه‌ها و سوله‌های صنعتی، سالن‌های مرغداری و دامداری، گلخانه‌ها، سالن‌های انتظار، استخرها، مساجد، نمایشگاه‌ها، مدارس و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این سیستم‌های گرمایشی از نوع تمام استیل، نیمه استیل و تمام فولادی است.

سایر سیستم‌های گرمایشی برای راه‌اندازی نیاز به ایجاد موتورخانه یا پکیج دارند. مزیت بزرگ استفاده از کوره هوای گرم، نصب و راه‌اندازی ساده و کم هزینه آن است. به همین دلیل، دیگر نیازی به فضای بزرگ برای تاسیس موتورخانه و هزینه‌های نگهداری از آن نبوده و به لوله‌کشی هم احتیاجی پیدا نمی‌شود. کوره‌های هوای گرم راندمان بالایی دارند و تنها 10 تا 15 درصد از حرارت آن ممکن است تلف شود.

به علاوه، گرمایی که توسط این نوع از هیترها تولید می‌شود بسیار پاک است و دود و آلاینده‌های ناشی از آن از طریق دودکش به بیرون هدایت می‌شود. این دستگاه‌های امنیت بالایی را در برابر خطر برق گرفتگی و آتش سوزی دارند. همچنین، فضای مورد نظر در مدت زمان بسیار کوتاهی توسط این سیستم گرم خواهد شد.

لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از چندین ترموستات، سوپاپ اطمینان و فیوزهای کم آمپر، احتمال آسیب دیدن دستگاه بسیار پایین است. در نهایت، کوره هوای گرم از ترموستات محیطی استفاده کرده و دمای سالن را به صورت خودکار در درجه دلخواه تنظیم می‌کند.

انواع کوره هوای گرم

به طور کلی، اجزای تشکیل‌دهنده کوره هوای گرم شامل مخزن، فن و محل‌های خروج هوا است. گاز طبیعی شهری یا گاز مایع کپسولی باعث تولید حرارت در این دستگاه می‌شود. این سیستم‌ها شباهت زیادی به هیتر و جت هیتر معمولی دارند و به همین دلیل است که به هیتر گلخانه هم معروف شده‌اند.

شرکت گرماسان، بیش از یک دهه تجربه موفق در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم‌های گرمایشی را در کشور دارد. دستگاه‌های مدرن گرمایشی یا سیستم‌های گرماتاب این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و یکی از کم هزینه‌ترین دستگاه‌ها را در سطح کشور تولید می‌کنند. گرماسان، کوره‌های هوای گرم گلخانه را در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌کند. مدل‌های AH150 ، AH250 و AH350 گرماسان به ترتیب مدل کوچک، متوسط و بزرگ این دستگاه محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین مدل کوره هوای گرم گرماسان، ابعادی معادل با 250 در 90 در 227 سانتی متر را دارد. همچنین، این دستگاه دارای 3 فن است و ظرفیت هوادهی 48 هزار متر مکعب بر ساعت را دارد. بنابراین، این مدل ظرفیت حرارتی بالایی دارد و برای استفاده در فضاها و گلخانه‌های وسیع، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : گرماسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز